$
בארץ

מדרג חברות הביטוח ל-2013: ציונים נמוכים לכלל, הפניקס ושירביט

המפקחת על הביטוח פרסמה את הדו"ח השנתי ובו מדורגות החברות לפי מספר התלונות שהוגשו נגדן בתחום ביטוחי חיים, בריאות, דירה ורכב. שומרה, ביטוח חקלאי, הראל ומגדל זכו לציונים הגבוהים ביותר. עוד עולה כי עיצומים כספיים של מעל 5 מיליון שקל הושתו על הגופים המפוקחים. שירביט קיבלה עיצום של 3 מיליון שקל

רחלי בינדמן 11:5903.08.14

חברות הביטוח שירביט, דקלה, הפניקס, הכשרה, כלל, ביטוח ישיר, איילון, מנורה, AIG, ושלמה הן החברות שטיפלו באופן הגרוע ביותר במבוטחיהן במהלך 2013, כך עולה מדו"ח הממונה על שוק ההון שמתפרסם היום (א'). הדו"ח מדרג את חברות הביטוח על בסיס תלונות הציבור שהוגשו נגדן לאגף שוק ההון ומשקף את אופן טיפול חברות הביטוח במבוטחיהן במגוון נושאים ובכלל זה, מימוש זכויות לפי תנאי פוליסות ביטוח ושירות לקוחות.

 

תאונת דרכים (ארכיון). הציון הגבוה בתחום ביטוחי הרכב ניתן לשומרה, ביטוח חקלאי, מנורה מגדל, הכשרה, ו-AIG תאונת דרכים (ארכיון). הציון הגבוה בתחום ביטוחי הרכב ניתן לשומרה, ביטוח חקלאי, מנורה מגדל, הכשרה, ו-AIG צילום: ערן יופי כהן

 

המדרג בדק שלושה ענפים מרכזיים – ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח דירה ורכב רכוש.

 

מהמדרג עולה כי שומרה, ביטוח חקלאי, הראל, מגדל והכשרה טיפלו טוב יותר בתלונות מבוטחים, זאת לעומת לעומת החברות שירביט, דקלה, הפניקס, הכשרה, כלל, ביטוח ישיר, איילון, מנורה, AIG, ושלמה.

 

ביטוחי חיים: הראל ומגדל זכו בציון הגבוה ביותר

 

בתחום ביטוחי החיים הציון הגבוה ביותר ניתן להראל ולמגדל והנמוך יותר למנורה, הפניקס, הכשרה כלל ואיילון.

 

בביטוח דירה רכב ורכוש הציון הגבוה ניתן לשומרה, ביטוח חקלאי, מנורה מגדל, הכשרה, ו-AIG ואילו הציון הנמוך לשירביט, הפניקס, ביטוח ישיר, איילון כלל והראל.

 

בתחום ביטוחי הבריאות קיבלו חברות הביטוח הישירות ביטוח ישיר ו-AIG את הציונים הגבוהים ביותר לצד מגדל, מנורה, הראל ואיילון. ציון נמוך יותר קיבלו דקלה, כלל והפניקס.

 

שירביט נקנסה ב-3 מיליון שקל

 

הדו"ח מגלה כי בשנת 2013 אגף שוק ההון הטיל על גופים מוסדיים עיצומים כספיים בסכום כולל של למעלה מ-5 מיליון שקל. למשל, על חברת הביטוח שירביט הוטל עיצום כספי בסך כ-3 מיליון שקל בגין אי קיום הוראות הדין בנושא שמאי רכב, וכן עיצום בסך של כ-500 אלף שקל שהוטל על סוכנות הביטוח נטו משווקים פיננסים (לשעבר מור קורן) ועל בעלי הסוכנות, בגין הפרת הוראות בנושא הליכי שיווק פנסיוני.

 

הכוונה של אגף שוק ההון לשלב בעתיד את מדד פניות הציבור בתוך הציון הכולל שייקרא מדד שירות. לפני חודש פרסם האגף מדד המשקף את טיב הטיפול של חברות הביטוח בתביעות ביטוח. בהמשך, המדד ייתן ביטוי גם לטיפול בפניות הציבור וגם לרמת השירות הניתנת ללקוח באמצעות סקרי שביעות רצון.

 

תגובת שירביט: "על פי נתוני הדו"ח חל שיפור משמעותי בביצועי החברה לעומת 2012, כאשר נרשמה ירידה של עשרות אחוזים בכמות התלונות נגד החברה. הסיבות לכך טמונות הן בשינויים פרסונאליים שערכנו, והן בהטמעת מערכות טכנולוגיה חדישות ומתקדמות אשר הביאו לשדרוג הטיפול בפניות מבוטחי החברה. שיפור זה אף זיכה את שירביט בפרס המחשוב לשנת 2013 על הקמת מערכת ניהול תוכן והטמעתה במהירות שיא. שירביט משוכנעת כי כבר בדו"ח המפקחת לשנת 2014 יהיה ביטוי ליכולות אלה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x