$
בארץ

מיום שישי הקרוב - אוטובוסים יסעו במסלול הרכבת הקלה בתל אביב

הקו החדש של חברת דן ייקרא "קו 1" ותדירות הנסיעה בו תהיה 5 דקות בשעות העומס ו-15 דקות בשעות השפל. בניגוד למטרונית בחיפה, לקו החדש אין עדיפות ברמזורים אולם העלייה אליו מותרת מכל הדלתות ולאחר הליך כרטוס אוטומטי

ליאור גוטמן 21:3729.07.14

אין רכבת, יש אוטובוסים: חברת התחבורה הציבורית "דן" תחל להפעיל ביום שישי הקרוב קו חדש שינוע במסלול שתוכנן עבור קו הרכבת הקלה בתל אביב ("הקו האדום"). המסלול יחל בפ"ת, יעבור דרך בני ברק, ר"ג, תל אביב, יפו ויסתיים בבת-ים. כלי הרכב שינועו במסלול הן מטרוניות, אוטובוסים גדולים ומפרקיים במבנה דומה לזה שמפעילה דן בחיפה מזה כשנה.

 

הדמיית רכבת קלה בתל אביב הדמיית רכבת קלה בתל אביב הדמייה: נ.ת.ע

 

הקו החדש ייקרא "קו 1" כאשר תדירות הנסיעה בו תהיה 5 דקות בשעות העומס ו-15 דקות בשעות השפל. בניגוד למטרונית בחיפה, לקו החדש אין עדיפות ברמזורים אולם העלייה לכלי הרכב מותרת מכל הדלתות ולאחר הליך כרטוס אוטומטי. חברת נת"ע, שאחראית על הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב, הקימה חדר מצב מיוחד לבחינת השקת קו האוטובוסים החדש כדי לבחון את ההשתלבות בתנועה של קו האוטובוס החדש לאור העובדה שהוא אמור לנוע על קו הרכבת העתידי ולשרת מאות אלפי נוסעים.

 

והרכבת הקלה בתל אביב? זו תצא לדרכה רק בסוף 2021 לאחר חריגה של עשרות אחוזים מתקציבה המקורי. לפי מבקר המדינה שפירא, שהתייחס לנושא בדו"ח מיוחד שפורסם בשנה שעברה, תקציב הרכבת הקלה בתל אביב הגיע ל-17.33 מיליארד שקל, זאת לעומת תקצוב של 10.8 מיליארד שקל במקור. הפרויקט הולאם על ידי המדינה ב-2010 לאחר שהזכיין לא עמד לכאורה בתנאי הסגירה הפיננסית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x