ילחצו על נתניהו וכץ? מאות מעובדי נמל אשדוד התפקדו לליכוד
המטרה: להביא לביטול ההחלטה להקים נמל נוסף מול חופי אשדוד; בוועד אישרו את הפרטים; היו"ר אלון חסן: "אין בישראל צורך בנמלים חדשים, גם ככה לנמלים הקיימים אין מספיק עבודה"
ינסו להשפיע מבפנים: מאות מעובדי נמל אשדוד החלו להתפקד השבוע למפלגת הליכוד, במטרה לנסות ולשנות את רוע הגזרה מבחינתם בדמות הקמת נמל חדש מול חופי אשדוד. את המהלך מוביל יו"ר ועד התפעול המכני - ומיום חמישי האחרון חבר מועצת עיריית אשדוד - אלון חסן. בוועד טוענים כי עד היום התפקדו כבר 1,000 עובדים.
- באוצר מודאגים: "כניסת חסן למועצה באשדוד תתקע את פיתוחו של הנמל"
- מבקר המדינה: לא אתערב בהליך ההדחה של יו"ר נמל אשדוד גדעון סיטרמן
- שר התחבורה ישראל כץ מחזיר לפעילות את דירקטוריון נמל אשדוד
ביוני האחרון הכריזו רה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר יאיר לפיד ושר התחבורה ישראל כץ על הקמת שני נמלים חדשים בישראל, אחד בחיפה ואחד באשדוד. מאז מנסים הוועדים להגיע להסכמה על תנאי הבנייה והפיצוי שהם אמורים לקבל מהמדינה, ולמרות הצטרפות ההסתדרות לשיחות - נוצר מבוי סתום. לפיכך, עובדי נמל אשדוד סבורים שאת בלימת המהלך יש לבצע מתוך הליכוד באמצעות הפעלת לחץ פוליטי על נתניהו וכץ.
בוועד נמל אשדוד אישרו את הפרטים. חסן אמר שהכוונה להקים נמלים חדשים היא שגויה: "אין בישראל צורך בנמלים חדשים, גם ככה לנמלים הקיימים אין מספיק עבודה". יו"ר ועד עובדי התפעול, אבינועם שושן, אומר שהציבור בישראל חייב להתנגד לתוכנית שתבזבז שוב לחינם כספי ציבור: "כמו שקברו בחולות תל אביב עד כה 17 מיליארד שקל ברכבת תחתית שלא קיימת, כך רוצה ישראל כץ להטביע שוב למעלה מ-10 מיליארד שקל בנמלים שאין בהם צורך".
בעבר התפקדו חלק מעובדי נמל אשדוד למפלגת העבודה. יו"ר המפלגה לשעבר שלי יחימוביץ' התעמתה בשנה שעברה עם חסן בעקבות החשיפה על עסקיו הפרטיים.
שר התחבורה ישראל כץ מסרב להתרשם מאיומיו של חסן, ומסר הערב בתגובה: "על אף הלחצים והאיומים, הרפורמה תימשך והנמלים החדשים ייבנו במלוא התנופה. אם זה הציבור או חסן, אני מעדיף את הציבור".