בכיר בהסתדרות: "להתגרש מהרגולציה של האוצר על השכר"
אבי אדרי, האחראי על ועדי הנמלים: "גם כשהחברה רוצה להתייעל - היא לפעמים לא יכולה". הממונה על השכר באוצר: "הוועדים מעורבים בניהול ללא נשיאה באחריות"
"צריך להוריד את הרגולציה על השכר בחברות הממשלתיות", כך אמר היום (ג') יו"ר אגף איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שבין השאר אחראי גם על ועדי נמלי הים.
- "בתי הדין לעבודה מגנים על ועדים מונופוליסטיים"
- "צריך לצמצם את זכות השביתה במונופולים במגזר הציבורי"
- חריגות השכר בחברת החשמל: מי נותן הוראות כאן, לפיד או הפקיד?
בכנס אילת לנושאי עבודה של נשיאות ארגוני המעסיקים וההסתדרות אמר אדרי: "על מנת לקדם רפורמות צריך להוריד רגולציה. לדוגמה, המודל בנמלים שפשוט לא עובד. גם כשהחברה רוצה להתייעל היא לפעמים לא יכולה כי הממונה על השכר במשרד האוצר מפחד מהשלכות רוחב - כי אם הוא יתגמש בנמל תהיה לו בעיה במקום אחד במגזר הציבורי, גם אם לנמל זה טוב. די לרגולציה. יש גם עובדים שרוצים לפרוש בפרישה מוקדמת, אבל הממונה לא יכול לאשר פרישה מוקדמת במקום אחד ולא במקום שני. לכן צריך להתגרש מהאוצר".
לעומתו, הממונה על השכר באוצר, עו"ד קובי אמסלם, דווקא טען כי "אחת הבעיות של המגזר הציבורי הוא המעורבות השוטפת של הועדים בניהול, אך ללא שהם גם נושאים באחריות". מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, חיזק את דבריו של אמסלם ואמר כי ברכבת היתה נורמה שהועד גם מנהל את החברה ולא ההנהלה. "לכן כשאנשים שואלים למה משלמים כל כך הרבה כסף לעובדים כדי לבצע רפורמה התשובה היא שאחרי 60 שנה שצריך לקבל את אישור העובדים בשביל כל דבר החברה עכשיו היא בניהול ההנהלה".