$
בארץ

ועידת החינוך

שי פירון: "הספר של מחר הוא המורה שנכנס לרשת"

שר החינוך אמר בוועידה לעתיד החינוך של "כלכליסט", כי "למידה מיושנת אינה רלוונטית עוד. צריך לתת אמון במורים ובמנהלים, צריך לייצר פדגוגיה של סקרנות ואנחנו צריכים תלמידים שיגיעו לכתה י"ב ויחלמו מתוך אמונה שזה יכול להתגשם. רק במקום שנרצה לראות בטכנולוגיה פתרון, ובמקביל נראה את הבעיות - במקום הזה יימצא האיזון הגואל"

ערן סוקול 12:4624.12.13

"הספר של מחר הוא המורה שנכנס לרשת", כך אמר שר החינוך, שי פירון בוועידת עתיד החינוך של "כלכליסט" והמיזם "סיסמה לכל תלמיד".


 

"שר חינוך צריך להציג תוכנית שלא שר החינוך המכהן ייהנה ממנה. תוכנית חינוך היא לא לקדנציה אחת", אמר פירון.

 

"חינוך הוא גלגל שיניים ואי אפשר להתמקד רק בדבר אחד בלבד, זו איננה מכונה שיכולה להתנתק משאר גלגליה", המשיך פירון. "אם לא נשנה את הגדרת הלמידה, הטכנולוגיה הזו תהפוך להיות אוצרות של ברזלים. אסור לברוח מהיצירתיות ומחשיבה מחוץ לקופסה.

 

"העולם של היום הוא עולם של חשיבה ואם לא רואים תלמידים עם עיניים זוהרות אז זה לא הצלחה. למידה מיושנת אינה רלוונטית עוד. צריך לתת אמון במורים ובמנהלים, צריך לייצר פדגוגיה של סקרנות", אמר שר החינוך.

 

שר החינוך שי פירון בוועידת עתיד החינוך שר החינוך שי פירון בוועידת עתיד החינוך צילום: נמרוד גליקמן

 

"צריך לשחרר", אמר פירון, "רק במקום שהתוכניות יתרכזו בעיקר ומצד שני יאפשרו לכל קהילה וקהילה לפתח את

המיוחדות שלה, זה התנאי הראשון לגאולה". האם אני רוצה שכל ילד יסתובב בביה"ס עם מכשיר סלולרי? אין לי תשובה. אבל רק במקום שנרצה לראות בטכנולוגיה פתרון, ובמקביל נראה את הבעיות - במקום הזה יימצא האיזון הגואל".

 

"חייבים להפוך את בית הספר למקום פורח ומפריח", אמר פירון, "כדי להוביל את ישראל למקום אחר חייבים לפגוש את האדם. צריך אהבה בבית הספר, חיבור ושיח אישי".

 

שר החינוך הדגיש כי חובה לצמצם פערים. "לא רק בעניין כלכלי, זה עניין מוסרי. מערכת שתיקח את הטכנולוגיה ותהפוך אותה לפורטל של כל מה שדיברתי עליהם כאן, יכולה להיות הפתרון הגדול שלנו", אמר פירון. "אנחנו צריכים תלמידים שיגיעו לכתה י"ב ויחלמו מתוך אמונה שזה יכול להתגשם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x