שוב שיבושים ברכבת: עובדי חטיבת המטענים מנעו העברת סחורות ליעדן
העיצומים, שבמסגרתם קוצרו נסיעות רכבת, נמשכו שעות ארוכות - ונפסקו רק לאחר התערבות של ההסתדרות
עובדי חטיבת המטענים ברכבת ישראל מנעו היום (ד') העברת סחורות ליעדן באמצעות קיצור טווחי הנסיעה של רכבות שונות ברחבי הארץ. העיצומים נמשכו שעות ארוכות ופסקו רק לאחר התערבות של הסתדרות העובדים הכללית.
אין זו הפעם הראשונה שעובדי חטיבת המטענים משבשים את עבודת הרכבת בתחום זה - רק ביולי האחרון סירבו חלק מהעובדים לתדלק קטרים, מהלך ששיבש את תנועת המטענים וגרם לביטול נסיעתן של ארבע רכבות משא.
במסגרת הרפורמה הארגונית ברכבת ישראל הכריזה המדינה על הקמת חברה בת להובלת מטענים שתפעל בנפרד מרכבת ישראל. נכון להיום משנעת הרכבת כ-7 טונות מטענים בשנה והכוונה לשלש את הפעילות בתחום עד סוף העשור.
תחנת רכבתצילום: עמית שעל הרפורמה בנמלים חוזרת לבית הדין לעבודה

בתוך כך, הרפורמה בנמלי ישראל תחזור מחר (ה') לבית הדין הארצי לעבודה, זאת לאחר כשלום סדרת המפגשים שניהלה המדינה עם נצידי הוועדים וההסתדרות. אתמול (ג') אמר יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן כי "המו"מ על הרפורמה בנמלים מתקיים מולנו בכוונות לא טהורות. זו בושה וחרפה שככה המדינה מתנהגת, ואני מקווה שעוד השבוע בית הדין לעבודה יכריח את משרדי האוצר והתחבורה לשבת איתנו כדי לקדם רפורמה אמיתית".
היום התקיימה פגישה נוספת בנוכחות נציגי משרדי האוצר והתחבורה ובראשות מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, אולם גם זאת לא הניבה תוצאות והוגדרה על ידי משרד האוצר כ"לאה ומעייפת". הצדדים ממשיכים להתבצר בעמדותיהם - כך, הוועדים דורשים שדרוג מלא של הציוד והרציפים ואולי אפילו קבלת אחוזים בבעלות על הנמלים הקיימים, ואילו המדינה מצידה רוצה לבנות שני נמלים חדשים מבלי להיכנס להתחייבויות מוקדמות.
מי שיכריע בעניין יהיה בית הדין הארצי לעבודה, שבסוף יולי הקפיא את מכרזי הנמלים עד לתחילת ספטמבר.


