כץ יאבד את התואר "שר התשתיות" לטובת סילבן שלום
שר התחבורה כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי זה עונש על הצבעתו נגד שחרור מחבלים רוצחים כתנאי לפתיחת מו"מ; חודשו חלקית העבודות בקו הרכבת המהיר לירושלים
"הצבעתי בממשלה נגד שחרור מחבלים רוצחים כתנאי לפתיחת מו"מ, זוכרים? היה לי אפילו ויכוח עם ראש הממשלה. ובכן, עכשיו מגיע 'העונש'. בישיבת הממשלה ביום א' יילקח משם משרדי: 'התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים', התואר 'תשתיות' ויועבר למשרד האנרגיה והמים" - כך הסביר הערב (ד') שר התחבורה והתשתיות הלאומיות ישראל כץ את השינוי החדש בשם משרדו. הדברים נכתבו הערב בדף הפייסבוק של כץ ועודכנו לפני שעה קלה.
כץ זכה את התואר "שר התשתיות הלאומיות" בתחילת 2012, זאת בעקבות שינויו בשמו של משרד התשתיות ל"משרד האנרגיה והמים". הוא פנה אז לשר האנרגיה עוזי לנדאו (כיום שר התיירות - ל"ג) וביקש "לשאול" את התואר שר התשתיות. לנדאו הסכים לבקשה, מה שהפך את שמו של משרד התחבורה לאחר הארוכים במשרדי הממשלה בישראל: משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים.
ביום ראשון, כאמור, יאבד כץ את התואר לטובת סילבן שלום. כץ מחדד בעמוד הפייסבוק שלו שמדובר בתיקון סמנטי "בלי לשנות בעניין הסמכויות", מה גם שהוא "מתכוון להמשיך ולהצביע נגד שחרור רוצחי יהודים בכל עת שהנושא יעלה. אמשיך להוביל את מהפכת התשתיות והרפורמות בדיוק כמו שעשיתי עד עכשיו", סיכם כץ.
חודשו חלקית העבודות בקו הרכבת המהיר לירושלים
בתוך כך, חברת שפיר הנדסה חידשה היום בצורה חלקית את העבודות בקו הרכבת המהיר לירושלים. העבודות הופסקו בשבוע שעבר כיוון שמכונת הכרייה של מנהרות הרכבת, אותה מפעילה שפיר בקטע שבין נחל יתלה שליד שער הגיא למבשרת ציון, יצאה מאיפוס והחלה לחצוב בתוואי שמרוחק כ-60 ס"מ מהתוואי המקורי שלה.

העבודות היו אמורות להתחדש ביום שני האחרון אולם אז אירע אסון בחלק אחר במנהרה - פועל כבן 50 נהרג בתאונת עבודה, והדבר עיכב את חידוש העבודות.
חברת שפיר מעריכה ששאר העבודות באמצעות מכונת הכרייה של המנהרות יחלו בתחילת השבוע הבא. מרכבת ישראל אישרו את החזרה החלקית לעבודות במקום ומסרו שעבודת הכרייה תחל ככל הנראה ביום ראשון.
אורך המסילה בין תל אביב לירושלים (קו A1) הוא כ-60 ק"מ. העבודות חולקו לחמישה מקטעי עבודה שונים כשעל כל אחד מהם אחראי קבלן אחר. הכרייה מתבצעת על ידי מכונה ייעודית (TBM) ובקצב החפירה של כ-30 מטר ביום.
קו הרכבת יחבר בין מכרז תל אביב לבנייני האומה בירושלים כאשר זמן הנסיעה צפוי להיות 28 דקות. הקו עתיד להיפתח ב2017.


