אין רגע דל ברכבת: ההנהלה הגישה בקשה לצו ביזיון ביהמ"ש נגד הנהגים
לטענת הנהלת הרכבת, מתוך 17 נהגי הקטר שרופא קבע כי הם כשירים לחזור לעבודה מיידית - 12 סירבו; הוועד: "הפנייה מנותקת מהמציאות, הרוב המכריע של הנהגים שבו לעבודה"
הנהלת רכבת ישראל הגישה היום בקשה להוציא צו ביזיון בית המשפט, לאחר שלטענתה מתוך 17 נהגי הקטר שנמצאו כשירים לחזור לעבודה מיידית - 12 סירבו. הדיון בעניין יתקיים יום ראשון בשעה 09:00.
ביום רביעי הודיעו 42 נהגי קטר כי הם חולים - ולא הגיעו לעבודה. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה על ביצוע בדיקות רפואיות לנהגים - ואלה נערכו אתמול.
בהנהלת הרכבת אמרו כי הרופא מסר להם כי 21 נהגים יכולים לחזור לעבודה - 17 מהם היו אמורים לעשות זאת אתמול, וארבעה אמורים לחזור ביום ראשון; ארבעה נהגים נמצאו חולים, ושניים לא התייצבו לעבודה בניגוד להוראת בית הדין שדן בסוגייה. שאר 15 הנהגים הציגו אישורי מחלה ממושכים מרופא.

העובדים הציגו מספרים שונים: לטענתם, "מבין 25 הנהגים שנבדקו, 11 כשירים לעבודה. יתר הנהגים נמצאו לא כשירים כלל או חלקית". עוד טוענים העובדים כי "יובהר כי לא עלה כל ספק באמינותם של הנהגים שנמצאו כשירים וגם רופא הרכבת אינו מפקפק בכך שמצבם הרפואי לא אפשר להם קודם לכן לעבוד באופן סדיר".
הנהגים טוענים כי הם מותשים בשל המשמרות הארוכות שהם עובדים בהן, הכוללות גם נהיגה וגם בדיקות שונות של הקטר. המשמרות שונו לפני כחודשיים כך שהנהגים עובדים יותר שעות, אך גם מקבלים עליהן שכר יותר גבוה. מזה ארבעה חודשים מתנהלות שיחות בין הוועד להנהלת הרכבת על הסכם שיסדיר את השינוי, אך עד כה לא הגיעו הצדדים להסכמה.
מהוועד נמסר בתגובה: "הודעת הנהלת הרכבת, כמו גם הפנייה, אם נעשתה, לבית הין, מנותקת מהמציאות. הרוב המכריע של הנהגים שהוחלט לגביהם כי הם כשירים, שבו לעבודה כבר היום בבוקר או הודיעו למנהליהם, ברגע שקיבלו את החלטת הרופא, כי ישובו לעבודתם על פי סידור עבודה. ישנם נהגים בודדים, 3-4, שהתבקשו הבוקר להתייצב 'מעכשיו לעכשיו' וביקשו, מסיבות אישיות, להתיצב מאוחר יותר. צר לנו ששוב הנהלת הרבת מכפישה את שמם של הנהגים לשווא".


