תקציב פיתוח תחבורה יגדל ב-2014 ביותר מ־50%
הגידול המשמעותי ביותר הוא בתקציב שמופנה לפיתוח קווי רכבת חדשים ולפרויקטים של תחבורה ציבורית. תקציב רכבת ישראל לבדה יעמוד השנה על 3.3 מיליארד שקל - גידול של 18% לעומת 2012
למרות הקיצוצים, תקציב פיתוח תחבורה הצליח לחמוק ברובו מתחת לגרזן של פקידי האוצר. את ההישג הזה צריך לזקוף בעיקר לזכות שר התחבורה ישראל כץ. בשורה התחתונה, תקציב זה יגדל בשנתיים הקרובות ביותר מ־50% ויסתכם ב־13.4 מיליארד שקל (ב־2014).
כשועל פוליטי ותיק כץ מכיר היטב את השיטה, וכבר מאמצע 2012, כשהתרבו הסימנים לכך שתקציב 2013–2014 יצטרך לכלול קיצוצים משמעותיים, הוא התחיל להוציא לדרך כמה שיותר מכרזים תחבורתיים. זאת כדי לסגור אותם במהירות ולחתום על חוזים מול קבלני משנה בידיעה שחוזים חתומים אי אפשר להפר. כל מה שטרם נחתם אפשר לקצץ, לדחות, לעכב. ואחרי המכרזים כץ הוסיף גם את כוחו הפוליטי - איים ללכת למבקר המדינה, תקף באופן אישי את פקידי אגף התקציבים, ובסופו של דבר הצליח.

היום תדון ועדת הכלכלה בתקציב משרד התחבורה. הגידול המשמעותי ביותר הוא בתקציב שמופנה לפיתוח קווי רכבת חדשים ולפרויקטים של תחבורה ציבורית. תקציב רכבת ישראל לבדה יעמוד השנה על 3.3 מיליארד שקל - גידול של 18% לעומת 2012, והתקציבים שמופנים לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, בתל אביב ובחיפה יסתכמו ב־2.7 מיליארד שקל - גידול מרשים של 450% לעומת 2012.
כמו כן תקציב ההשקעה בכבישים בין־עירוניים - כלומר, תקציב מעצ - יגדל ב־2% ויגיע ל־6 מיליארד שקל, וכן התקציב שהמדינה מעבירה לרשויות המקומיות השונות להשתתפות בפרויקטים של כבישים עירוניים גדולים (למשל, הארכת כביש בגין בירושלים עד שכונת גילה) יגדל ב־9% ויגיע ל־1.1 מיליארד שקל.


