$
בארץ

ועידת כלכליסט

פתרונות טכנולוגיים משדרגים עסק צעיר

לעסקים קטנים משאבים מוגבלים, אך שירותי תקשורת שקיימים היום מצמצמים את הפער מול המתחרים

קובי פז 07:4506.05.13

עסקים קטנים ובינוניים לעתים מוגבלים מבחינת המשאבים הכספיים שלהם והאשראי שהם יכולים לקבל, והם צריכים לנצל את המזומנים שברשותם כדי למנף את פעילותם העסקית. תקשורת היא צורך חיוני של כל עסק ולו הקטן ביותר, אבל אין הכרח שהוא יבזבז את משאבי הארגון כדי לספק את הצורך הזה. מחקרים כלכליים מראים כי משיקולי עלות־תועלת עדיף לארגונים לצרוך שירותי תקשורת מאשר לרכוש את המוצרים הנדרשים לאספקתם. הנה כמה דוגמאות.

 

 

1. רכישת מרכזייה למשל תעלה לעסק קטן כמה עשרות אלפי שקלים, שאותם ניתן היה להשקיע בפיתוח הפעילות העסקית. מלבד זאת, עסק קטן בעל חמישה עובדים בלבד יחויב לרכוש מרכזייה של 16 שלוחות כי פשוט לא מייצרים היום מרכזיות קטנות יותר. האלטרנטיבה היא רכישת שירות מנוהל - מרכזייה וירטואלית המותקנת אצל ספק התקשורת ולא בעסק — בעלות חודשית קבועה. מוצר מנוהל  שלו ולשלם רק על מה שהוא צורך בפועל.

 

מרכזיה וירטואלית. מאפשרת לשנות את מספר השלוחות בהתאם לשינויים מרכזיה וירטואלית. מאפשרת לשנות את מספר השלוחות בהתאם לשינויים צילום: shutterstock

 

2. השירותים המנוהלים, שנקראים היום גם שירותים בענן, יכולים לסייע לעסק קטן ליצור תדמית מקצועית יותר. נסו לחשוב על בעל מקצוע שרוכש תמורת שקלים בודדים בחודש שירות של ניתוב שיחות וירטואלי.

במקום לענות לטלפון ולומר "הלו, מדבר משה", כל מי שמתקשר עכשיו לבעל המקצוע ישמע: "שלום, הגעתם למשרד של משה, למזכירות הקש אחת, לתיאום טכנאי שתיים", וכן הלאה. הרושם הראשוני שנוצר אצל הלקוח שמתקשר הוא אחר לגמרי.

 

3. לעתים השירותים בענן מספקים לבעל העסק שקט נפשי, כמו במקרה של גיבוי מידע. כל עסק היום צריך לגבות את המידע שלו, מחשש של אובדן, אבל בעלי עסק רבים לא תמיד יודעים, לדוגמה, איפה צריך לשמור את קלטות הגיבוי. בתמורה לתשלום חודשי קבוע יכול ארגון להשתמש בפתרונות גיבוי מרחוק שבמסגרתם הנתונים מהעסק מועברים אוטומטית לשרתי אחסון מאובטחים ומוגנים. בכל רגע נתון בעל העסק יוכל לגשת למידע מכל מקום.

 

4. בשנים האחרונות חל גידול חד בקצב העברת הנתונים שלקוחות עסקיים יכולים לקבל על גבי הרשת. ההאצה הדרמטית יצרה שורה של פתרונות טכנולוגיים שלא היו קיימים בעבר, כמו שירות הקלטת מצלמות אבטחה לענן. כמות הפריצות לעסקים ישראליים היא גדולה, ובדרך כלל הדבר הראשון שייקחו הפורצים יהיה מכשיר ההקלטה שאליו מחוברות מצלמות האבטחה. כדי שבעל העסק יהיה בטוח שיהיה לו תיעוד של הפריצה להראות לחברת הביטוח, הוא יכול להצטרף לשירות שבמסגרתו כל המידע מועבר ישירות דרך קו התקשורת לשרת מאובטח במקום למכשיר הקלטה. השירות גם מאפשר לצפות במתרחש בעסק בכל זמן דרך המחשב או הסמארטפון.

 

5. השיפור בקצב העברת הנתונים גם מאפשר לעסקים להתגבר על מחסור בכוח אדם. כך למשל, בקרוב צפוי אחד הבנקים הגדולים להשיק באמצעות הטכנולוגיה החדשה שירות של "יועץ בענן", וכך יימנע המחסור ביועצי השקעות בסניפים, שפוגע בשביעות רצון הלקוחות. באמצעות שירות זה יוכל יועץ בסניף אחד לדבר עם לקוחות בסניף אחר באמצעות שיחות וידיאו ללא קשר למיקומו.

 

הכותב הוא קובי פז, סמנכ"ל ומנהל החטיבה העסקית בבזק

בטל שלח
    לכל התגובות
    x