המשנה ליועמ"ש יבחן האם דירקטוריון הרכבת עיכב שלא כדין פרסום תשקיף של החברה
הדירקטוריון היה אמור להשיב לרשות ני"ע האם הוא מקדם פרסום תשקיף ציבורי, אך ביקש לעכב את ההחלטה
המשנה ליועץ המשפטי אבי ליכט, שאמון על הצד הכלכלי-פיסקאלי, צפוי לפתוח בבדיקה לבחינת מהלכי דירקטוריון רכבת ישראל מהשבוע האחרון, אז נעשו ניסיונות לכאורה למנוע פרסום תשקיף ציבורי בטרם יציאה לגיוס מהציבור. כפי שנחשף ב"כלכליסט", ליכט כבר מחזיק בידיו חוות דעת שחוברה במשרד המשפטים, בה נמצאו ליקווים חמורים בהליך מינויו של יו"ר הרכבת בפועל דורון וייס, שנכנס לתפקידו באוגוסט האחרון לאחר הדחה פתאומית של היו"ר שכיהן עד אז, אורי יוגב.
דירקטוריון רכבת ישראל היה אמור להשיב פורמאלית לרשות ניירות ערך האם הם מקדמים פרסום תשקיף ציבורי, כאשר התשובה הייתה אמורה לעבור עד סוף פברואר, מתוך כוונה לגייס עד 2 מיליארד של כבר במאי הקרוב. באופן מפתיע, חברי דירקטוריון הרכבת ביקשו להמתין עם ההחלטה. ליכט יבחן האם הגורם ל"חוסר החלטה" מקורה במכתב שהגיע מטעם משרד התחבורה, שם נפרשה לכאורה בקשה רשמית שלא לקדם את הנושא. כללי רשות החברות הממשלתיות קובעות שחברי דירקטוריון מחוייבים לפעול לטובת החברה עליה הם מפקחים ואסור להם לקבל הוראות מאף גורם מקצועי או פוליטי.
יצוין שאין זאת הפעם הראשונה שדירקטוריון רכבת ישראל מסתבך - לפני כשנתיים "נתקע" הליך מינוי מנכ"ל חדש לרכבת לאחר שחלק מהמועמדים קיבלו ניקוד חריג, מה שהוביל לפתיחת חקירה של רשות החברות הממשלתיות. החקירה הופסקה לאחר ששני חברי דירקטוריון הרכבת מטעם משרד התחבורה פרשו.


