רנו לאטיטוד: בלי שיק צרפתי
מכונית המנהלים של רנו אמנם מתהדרת בצריכת סולר נמוכה ובמנוע חזק, אך הרכות והמערכות המסובכות לתפעול הופכות אותה לאכזבה
08:41
18.02.13
רנו לאטיטוד
מנוע: דיזל, נפח 1,995 סמ"ק, הספק מרבי 175 כ"ס, מומנט מרבי 36.7 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית - 215 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־9.9 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן - 14.38 ק"מ לליטר. נתוני מבחן - 11.8 ק"מ לליטר
בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: 13
מחיר: 168 אלף שקל
אחרי היעדרות ארוכת שנים רנו חוזרת לשוק מכוניות המנהלים הישראלי עם הלאטיטוד, מכונית מנהלים המיועדת להתחרות ראש בראש מול מאזדה 6 ודומותיה. אלא שלמי שמצפה למצוא רכב צרפתי צפויה הפתעה: הלאטיטוד היא למעשה קוריאנית ופותחה בידי החברה־האחות של רנו - סמסונג.
חיצונית הלאטיטוד היא מכונית מרשימה: מדובר כאן ברכב גדול ונאה מאוד שמצויד בנגיעות של כרום במקומות הנכונים. פנימית הלאטיטוד מרווחת למדי, אך גם מאכזבת. כך, איכות הגימור של לוח המחוונים אינה עומדת בסטנדרט המקובל בקטגוריה. אף שמושב הנהג חשמלי מצויד בפונקציית עיסוי שמותקנת בגרסה הבכירה (175 אלף שקל), קשה למצוא בו תנוחת ישיבה נאותה והמושבים עצמם נוקשים. חיבורים לנגני מוזיקה יש לרוב בלאטיטוד, אך התפעול של כל המערכות מסובך: החל במערכת השמע שקשה למצוא בה את המתג להפעלת הרדיו, וכלה במערכת השליטה בבקרת השיוט שממוקמת, למרבה הפלא, דווקא ליד ידית ההילוכים ולא על ההגה.

רנו לאטיטודצילום: תומר הדר
מקדימה הלאטיטוד מציעה נוסחה נדירה בשוק מכוניות המנהלים הישראלי: מנוע טורבו דיזל שמפיק 175 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית. המנוע חזק מאוד וגם צורך מעט סולר. בנסיעת מבחן מאומצת הושגה תוצאה מכובדת מאוד של כמעט 12 ק"מ לליטר, אך גם כאן לא הכל מושלם: המנוע רועש, במיוחד בנסיעות עירוניות, וגם נוחות הנסיעה אינה אחידה. הלאטיטוד אמנם משתדלת להפגין נימוסים צרפתיים, קרי נסיעה רכה ויכולת בליעת מהמורות, אך בפועל מדובר במכונית רכה מדי, כזו שאמנם יודעת לספוג בורות, אך בגלל הרכות המוגזמת לא מצליחה לרסן תנודות של המרכב בסיבובים.
בסופו של דבר, בדומה לדורות קודמים של מכוניות מנהלים ששווקו בישראל, הלאטיטוד צפויה כנראה להפוך למחזה נדיר למדי בכבישי הארץ, הודות למנוע שאינו תואם את טעמו של הקהל בישראל ואיכות גימור ונסיעה שאינה מצליחה ליישר קו עם המתחרות.


