$
רכב

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה: עד הודעה חדשה - אסור למסור מכוניות חדשות בישראל

מכתב רשמי שנשלח לכל יבואני הרכב והגיע ל"כלכליסט" מתריע בפניהם כי אינם יכולים למסור מכוניות חדשות ללקוחותיהם מכיוון שוועדת הכספים של הכנסת טרם עידכנה את גבולות קבוצות המחיר לרכב חדש

תומר הדר ותומר אביטל 10:3202.01.13

שנת 2013 החלה אתמול, אך ליבואני הרכב אסור למסור מכוניות חדשות ללקוחותיהם, כך נודע ל"כלכלכיסט". היום (ד') הודיע משרד התחבורה במכתב רשמי לכל יבואני הרכב בישראל כי אינם יכולים למסור מכוניות חדשות ללקוחותיהם מכיוון שוועדת הכספים של הכנסת טרם עידכנה את גבולות קבוצות המחיר לרכב חדש.

 

 

 

קבוצות המחיר לרכב חדש משמשות לצורך קביעת גובה אגרת הרישוי לרכב. הסיבה לאיסור על מכירת הרכב החדש היא פגרה בה נמצאת ועדת הכספים המאשרת את גובה הקבוצות. האיסור על מסירת מכוניות חדשות מהווה מכה קשה ליבואני הרכב, אלה ממתינים בימים אלה למסירתן של אלפי מכוניות חדשות ללקוחות שחיכו במיוחד לשבוע הנוכחי כדי לקבל מכוניות מודל 2013.

 

לדברי גורמים המקורבים ליבואני הרכב, לעת עתה נעצרה מסירת מכוניות חדשות בשל ההוראה.

 

מכוניות חדשות (ארכיון) מכוניות חדשות (ארכיון) צילום: יריב כץ

 

"הגישו תקנות ברגע האחרון וגרמו לפגיעה קשה ביבואני הרכב"

 

"ישנם משרדי ממשלה שנוהגים להעביר פניות לועדת הכספים לא ברגע האחרון, אלא רק אחרי הרגע האחרון", כך אמר ירח טוקר, יועץ התקשורת של יו"ר ועדת הכספים, משה גפני. לדבריו התקנות הגיעו לוועדה אך ורק אתמול, וגם זאת לאחר התכתבות ארוכה בין היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד שגית אפיק עם משרד התחבורה, בה הסבירה לאנשי המשרד כיצד מתנהלים בפגרת הבחירות בכנסת בשל הביורוקרטיה הדורשת אישור ממשלה לקיום דיונים בוועדה.

 

"חבל שלמרות ההתכתבות והבקשות מצד ועדת הכספים, התקנות הגיעו רק ברגע האחרון, כאמור, אתמול", אמר טוקר. "יש תהליך שיצטרך להתבצע כאמור, ללא כל קשר לועדת הכספים, אלא מול הממשלה, ואחריה הוועדה תוכל להתכנס לדון בעניין".

 

בלשכתו של גפני הוסיפו כי "יש לזכור שוועדת הכספים אינה חותמת גומי לתקנות המובאות על ידי משרד ממשלתי כלשהו ולא ייתכן שמשרד התחבורה יצפה שברגע שהוא מעביר תקנות לוועדה - הן יאושרו בדיק בנוסח שהובא על ידו. תכלית הדיון בוועדה היא גם לאפשר לציבור להביא את עמדותיו בפני הוועדה, ופעמים רבות מתברר בוועדה שלא נעשתה עבודה מקדימה מספקת ויש להציע מודל אחר מזה שמובא על ידי המשרד. אף במקרה זה, לא ברור האם התקנות עברו כבר את אישורו של משרד המשפטים בטרם הועברו לעיונה של הוועדה. מה גם, רק לאחרונה התברר שתקנות של משרד התחבורה שאושרו בוועדה לפני שנתיים עד למועד הזה לא פורסמו ברשומות". 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x