• תפריט
  • דואר אדום
בארץ

החל מהיום: בטר פלייס מפטרת 150 עובדי פיתוח בישראל ותתמקד בשיווק

חברת המכוניות החשמליות תקצץ עד 40% מכוח העבודה המקומי שלה, מרביתם בתחומי הפיתוח והתשתית, כחלק ממעבר החברה לשלב המכירות. בטר פלייס הפסידה 132 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2012

גולן חזני 06:5228.10.12

בטר פלייס תפטר השבוע 120–150 עובדים מתוך 400 עובדים בישראל, כך נודע ל"כלכליסט". את המהלך מוביל מנכ"ל החברה הנכנס אוון ת'ורנלי. מדובר בפיטורי 30%–40% מכוח העבודה בישראל. מרבית המפוטרים יהיו ככל הנראה בתחום הפיתוח ובחטיבת התשתית, לאחר שהחברה השלימה את רוב עבודות התשתית. על הפיטורים הצפויים פורסם לראשונה ב"כלכליסט" ב־9 באוקטובר, כאשר פנתה החברה למשקיעים כדי לקבל הזרמה מיידית של 130 מיליון דולר לקופתה. 

מלבד הרצון להתייעל, הפיטורים הם גם חלק מהשלמת עבודות התשתית והפיתוח בחברה והמעבר לשלב המכירות. מלבד 400 העובדים שמעסיקה בטר פלייס בישראל, היא מעסיקה כ־100 עובדים בדנמרק, אוסטרליה והולנד.

בתחילת אוקטובר החליט דירקטוריון בטר פלייס להדיח את שי אגסי, מקים המיזם ומנכ"ל בטר פלייס העולמית, מתפקידו ולמנות במקומו את אוון ת'ורנלי, מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה. אגסי היה האיש המזוהה ביותר עם המיזם מעבר להיותו הוגה הרעיון, ושימש למעשה כפרזנטור הראשי והבלעדי של החברה. בטר פלייס נוהלה לפי תפיסתו במשך חמש שנים.

אגסי הודח על רקע שריפת המזומנים המוגברת של החברה. בטר פלייס הפסידה 132 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2012 לבדה. כפי שפורסם ב"כלכליסט", לחברה נותרו מזומנים בהיקף שיספיק לכמה שבועות בלבד.

 

מנכ"ל בטר פלייס ישראל משה קפלינסקי (מימין) ומנכ"ל החברה העולמית אוון ת'ורנלי מנכ"ל בטר פלייס ישראל משה קפלינסקי (מימין) ומנכ"ל החברה העולמית אוון ת'ורנלי צילום: אוראל כהן

 

לפי הערכות, מדובר בפיטורים ראשונים וצפוי גל נוסף בקרוב. החברה מתקרבת לנקודת ההכרעה לגבי עתידה, ומוערך כי תודיע בקרוב על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב של החברה לישראל בסין, קורוס.

 

בטר פלייס נקלעה למצוקה כספית עקב האצה בקצב שריפת המזומנים ברבעון השלישי של 2012. החברה, שהחזיקה בקופתה בסוף הרבעון השני של 2012 מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 131 מיליון דולר, ביקשה מבעלי מניותיה, ובראשם החברה לישראל (28.2%) ועידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, להזרים לחברה 130 מיליון דולר. הגיוס מתבצע בימים אלה. החברה לישראל השקיעה עד כה 229 מיליון דולר בבטר פלייס. 

 

לכתבה באנגלית לחץ כאן

62תגובות
בטל שלח
  • טעות שיווקית ממדרגה ראשונה אם היו מוזילים ב 30 אחוז את המחיר של הטעינה ממחיר נסיעה ברכב עם דלק אנשים היו עומדים בתור לקנות זאת.

    חבל ממש חבל
    יורם, (28.10.12)
  • צריך לחבר את הרכב עם חוט מאריך לתקע.........ואז אפשר לנוע כל היום ! (ל"ת)
    כל ישראל, (28.10.12)
  • תשובה לאלעד #47 יש הבדל ענק בין מודו לבטר פלייס
    מודו היה מיזם עסקי שנכשל, כאב לי הלב לראות את החברה מתכווצת. בעייני (הלא מקצועיות) הבעיה העיקרית היתה שהם הגיעו לשוק עם פתרונות האתמול שלא נותנים שום מענה להווה של הסמארטפונים.

    בטר פלייס הוא נסיון חזירי להשתלט בפראות על תשתיות הטענת הרכב החשמלי בישראל. בהתאמה, התמחור שלהם כמעט זהה לשימוש ברכב בנזין ובנוי על התחייבות עמוקה לשימוש מינימום - בדיוק כמו החבילות הסלולריות הידועות לשימצה.
    ההוכחה המוצקה לכך שהם מנסים להבצע השתלטות מונופולית על השוק היא שהם לא מוכנים לקבל שום צורה של טעינה פרטית - הטעינה היא תמיד בעמדה בבעלות החברה והתשלום הוא אך ורק לפי ק"מ.
    והכי כואב, אם מפטרים עובדי מו"פ ותשתיות - כנראה זה באמת הסוף של החברה
    הייטקיסט, (28.10.12)
  • בטוח שבטר פלייס עוד תשכור עובדים ממש בקרוב (ל"ת)
    ינאי, (28.10.12)
לכל התגובות