$
בארץ

מבחן רכב: הסיטרואן שרצתה להיות אאודי

ל-DS5 יש שם יוקרתי, עיצוב מרשים אם כי מעט עמוס ומנוע מצוין. אבל החבילה הכוללת מתקשה לשכנע שמדובר במכונית פרימיום אמיתית

תומר הדר 00:17 06.08.12

 

בסיטרואן רוצים להתחרות במכוניות פרימיום כמו אאודי או ב.מ.וו, במיוחד בשוק הרכב הסיני שצמא למותגי יוקרה. אז שואלים פלטפורמה קיימת וקוראים לקו המכוניות החדש DS, שם עם ניחוח יוקרתי של היסטוריה.

 

בגדול זה עובד - עכשיו גם רנו רוצה ליצור מותג פרימיום משלה - אך כשבוחנים את הפרטים, קצת קשה להבין את DS5. העיצוב הוא דוגמה טובה. סיטרואן יודעת לייצר מכוניות חושניות, אבל עיצוב ה־DS5 אינו לגמרי ברור. כרום: יש. גריל מרהיב: יש. עיצוב חיצוני: רכב שטח, סטיישן, האצ'בק, הכל ביחד. עוברים פנימה. רושם ראשוני: חללית. תענוג. DS5 מחבקת את הנהג עם מושבי עור עמוקים, גג שמש נפרד לנהג, לנוסע וליושבים מאחור, קונסולה תחתונה מרהיבה לשליטה בחלונות החשמל ומעליה קונסולה ששולטת בגגות הנפתחים.

 

 
אך הביצוע, בשביל מכונית שרוצה לתת בראש לאאודי, לוקה בחסר. חלק ממנו מאוד איכותי וחלק פחות. לדוגמה, הפלסטיק הכסוף סביב בורר ההילוכים מרגיש זול. יש גם יותר מדי חוגות וכפתורים. ולמרות השם שרומז על קשר משפחתי לסיטרואן C5, בפועל DS5 יושבת דווקא על פלטפורמה של פיז'ו 3008 וחולקת עמה מנוע טורבו מצוין עם 156 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית נמרצת.

 

אולם איכות הנסיעה, תחום שסיטרואן בדרך כלל מצטיינת בו, רחוקה ממושלמת. הבעיה היא במתלה האחורי, שאינו אוהב כבישים משובשים, אפילו לא באיכות ישראלית.

 

בנסיעה יומיומית, DS5 אינה מספקת את חוויית הנהיגה שלה ניתן לצפות ממוצר שעולה 217 אלף שקל.

לסיכום, DS5 מצליחה לרגש בפרטים הקטנים. אך היא תתקשה לשכנע את הישראלים, הן בגלל העיצוב ההרפתקני והן משום שכחוויה כוללת, DS5 עדיין אינה מכונית פרימיום אמיתית.

  

סיטרואן DS5

מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 156 כ"ס, מומנט מרבי 24.4 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית - 202 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־9.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 14.08 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 9.1 ק"מ לליטר

בטיחות: 8 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 7

x