$
בארץ

התמ"ת מעודד יצואנים קטנים: ישקיע 70 מיליון שקל בקרן לעידוד השיווק לחו"ל

עם זאת יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי מעריך שהסכום הנדרש לענות על צרכי היצואנים הקטנים והבינוניים הזכאים להגשת הבקשות מוערך בלפחות 200-150 מיליון שקל

הדר קנה 13:4902.07.12
הסוכנות לעסקים תשקיע בקרן לעידוד השיווק לחו"ל כ-70 מיליון שקל בהשקת מסלול חדש, המתמקד בצורכי היצואן הבודד. המסלול החדש יתווסף למסלול מעודכן לעידוד שיווק לחו"ל של מאגדי חברות.

 

הסוכנות לעסקים תאפשר ליצואנים הנבחרים ליהנות מהחזר השקעה על הוצאות שיווק לחו"ל, בהיקף של עד 50% מסך התוכנית השיווקית המאושרת. יצואנים קטנים יזכו להטבה ולא יידרשו להחזיר את הכסף.

 

רמזי גבאי רמזי גבאי

 

המסלול החדש, פרי יוזמה משותפת עם התאחדות התעשיינים, המתוקצב בהיקף של כ-35 מיליון שקל מתמקד בצרכים הייחודיים של חברות ופרטים יצואנים, המעוניינים להרחיב משמעותית את פעילותם העסקית בחו"ל, אך לאו דווקא במודל הפעלה של מאגד חברות. במסגרת המסלול החדש, כמו גם במסגרת מסלול המאגדים אשר עודכן לאחרונה, יוכלו היצואנים והחברות היצואניות לקבל החזר כספי שווה ערך ל-50% מגובה כל הוצאה שתתבצע במהלך שנת ההשתתפות בתוכנית.

 

יתרה מזאת, המסלול החדש יציע סיוע מגוון ונרחב ביותר של החזר הוצאות שיווק, שיתאימו לכל עסק - החל מאחזקת משרדים בחו"ל, פרסום, איסוף מידע, נסיעות, השתתפות בתערוכות ובכנסים, רישום פטנטים ואף הוצאות לתחומים ספציפיים כגון צרכי ההוצאות הייחודיות לסרטים. בשני המסלולים המוצעים ליצואנים, החזר הכסף הינו תלוי הצלחה, שתימדד במהלך 5 השנים הבאות לאחר סיום התוכנית. מעבר לזאת, היצואנים הקטנים יזכו להטבה ייחודית ולא יידרשו להחזיר את הכסף אותו יקבלו במסגרת התוכנית המתאימה להם.  

 

יו"ר מכון היצוא רמזי גבאי בירך על חידוש הקרן לעידוד השיווק ואמר כי הוא רואה בה כלי הכרחי לסיוע ליצואנים הקטנים והבינוניים. לדבריו "חשיבותה של הקרן גוברת בימים אלו על רקע הירידות בביקושים בשווקים העולמיים, השחיקה בריווחיות והמשבר הכלכלי באירופה". עם זאת, גבאי מעריך שהסכום הנדרש לענות על צרכי היצואנים הקטנים והבינוניים הזכאים להגשת הבקשות מוערך בלפחות 150 - 200 מיליון שקל".

 

רן קיוויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: "שני המסלולים שהושקו נועדו לייצר סביבה שיווקית נוחה לכל עסק ישראלי המעוניין לשווק לחו"ל או להגדיל את פעילות שיווקית לחו"ל הקיימת בעסק. מתוך הבנה כי פוטנציאל הגידול המשמעותי לעסקים בישראל נמצא מחוץ לגבולותיה ומתוך ההכרה בסיכון הרב אותו לוקחים על עצמם היצואנים, החליטה הסוכנות לעסקים הקטנים והבינוניים במשרד התמ"ת, לשאת בנטל משמעותי וניכר מהסיכון הכספי ההכרחי לעסקים, הפונים להשקעה בשיווק לקהלי יעד בינלאומיים".

 

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "מדובר בכלי בעל פוטנציאל עצום להגדלת הייצוא בקרב יצואנים קטנים ובינוניים בתקופה בעייתית במיוחד וכולי תקווה כי הצלחת השלב הראשון תביא לתגבור משמעותי של תקציבו כבר השנה וודאי בתקציב 2013".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x