$
בארץ

המדינה בוחנת להעביר את פרויקט חשמול המסילות לגוף בניהול הרכבת ומע"צ

המעבר של רכבת ישראל מקטרי דיזל לקטרים חשמליים יצמצם עד 2016 את רכש הסולר ב-60% ויוריד את רמות הרעש בעד 16%

ליאור גוטמן 16:4520.06.12

המדינה שוקלת להעביר את פרוקיט חשמול הרכבות לידי גוף חדש שיורכב מרכבת ישראל ומהחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר). כך נודע ל"כלכלסיט".

 

לאחרונה נערכו שלוש פגישות בנושא – אחת ברכבת השנייה בחברה הלאומית לדרכים והשלישית בנוכחות נציגי שני הצדדים - שם נידונה האפשרות

להעביר חלק מפרויקט חשמול רכבת ישראל לידיה תוך השארת מערך הרכבות הישן בידי הרכבת. האפשרות להוציא את נושא החשמל בכללותו ולהפקידו בידי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) לא עלה על הפרק, ולו בשל העובדה שהמהלך ייתר את חברת הרכבת הנוכחית.

 

פרויקט חישמול הרכבת נחשב לאחד המיזמים העיקריים של משרד התחבורה ורכבת ישראל, והוא מבוצע במסגרת פרויקט "נתיבי ישראל". עלות חישמול הרכבת נאמדת ב-8.2 מיליארד שקל, והיא אמורה להיכנס לתוקפה ב-2015. חשמול הרכבת אמור להעביר את מבנה החברה הנוכחי ל"דור הבא" של חברות תשתית המסילה, בדומה למבנה שקיים במדינות אירופה. כבר היום עברו חלק מפרויקטי המסילה החשמלית לידי החברה הלאומית לדרכים לרבות הקו בין עכו לכרמיאל והקו בין חיפה לבית שאן.

  

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיונים בין משרד התחבורה למשרד האוצר. להבנתנו, שר התחבורה מצפה לקבל מהחברה הלאומית לדרכים הצעה למבנה הניהול של הפרויקט אשר יכלול גם את חברת רכבת ישראל וגם את החברה הלאומית לדרכים, וזאת בכדי שמשרדי הממשלה יגבשו את עמדתם בסוגיה זו".

 

לפי נתוני רכבת ישראל, המעבר של רכבת ישראל מקטרי דיזל לקטרים חשמליים יצמצם עד 2016 את רכש הסולר ב-60% ויוריד את רמות הרעש בעד 16%. בכוונת הרכבת לחשמל קרוב ל400 ק"מ מסילה עד סוף העשור.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x