• תפריט
  • דואר אדום
בארץ

רכבת ישראל: לו"ז חדש, יותר רכבות, פחות עיכובים

ביולי תיפתח המסילה הכפולה לבאר שבע, שתקצר את זמן הנסיעה בין תל אביב לבירת הנגב, לקריית גת, לבית שמש ולירושלים; כמו כן, יופעלו רכבות נוספות שיוסיפו 35 אלף מקומות ישיבה, יורחב פיילוט האינטרנט האלחוטי ויתאפשר להעלת אופניים לקרונות בשעות השפל

ליאור גוטמן 18:4304.06.12

מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר הציג היום (ב') את תוכנית הפעלת רכבת ישראל לתקופת הקיץ, במסגרתה ישתנה מבנה הפעלת החברה לטובת שיפור השירות וקיצור לוחות הזמנים. ביולי הקרוב תיפתח המסילה הכפולה לבאר שבע, שתבטיח שזמן הנסיעה מתל אביב לבירת הנגב יארך 55 דקות, במקום שעה ורבע כיום. במקור זמן הנסיעה תוכנן ל-48 דקות, אולם לבקשת ראשי ערים נוספה עוד עצירה בקריית גת. בשעות השיא יופעלו 2 רכבות לכל כיוון בקו זה.

ברכבת ישראל מסבירים שפתיחת הקו איפשרה לצמצם את זמני הנסיעה בקווים שהצטלבו עם המסילה הישנה, כך שהנסיעה מקריית גת לתל אביב תארך 32 דקות (במקום 44 דקות קודם), מבית שמש לתל אביב 36 דקות (במקום 43 דקות קודם) ומתל אביב לירושלים 75 דקות (במקום 93 דקות קודם).

 

במסגרת קיצור הקווים תוסיף רכבת ישראל 45 רכבות בימי ראשון ו-42 רכבות נוספות בין ימי שני לחמישי, שיצטרפו ל-383 הרכבות שמופעלות כיום. הפעלת הרכבות הנוספות תוסיף להערכתם 35 אלף מקומות ישיבה, מה שיוביל לצמצום התפוסה בקרונות ולשיפור השירות והגדלת ההכנסות. אלו יביאו להגדלת מספר הנוסעים מ-35 מיליון בשנה כיום לקרוב ל-70 מיליון עד סוף העשור.

 

רכבת ישראל רכבת ישראל צילום: ערן גרנות

 

יש אינטרנט אלחוטי, מותר להעלות אופניים

 

שירותים נוספים שמבטיחים ברכבת הם אפשרות להעלות אופניים בשעות השפל (בין 09:00 ל-15:00 ואחרי 19:00) כמו גם הרחבת פיילוט האינטרנט האלחוטי לשאר חלקי הארץ. פרט לאלו, צפריר הציג מערכת מדידת זמנים חדשה שתדווח על דיוק בהגעת הרכבות, כך שיכולת החברה לעמוד בלוחות הזמנים תימדד לכל תחנה בנפרד ולא רק ברמה הארצית כמו שנעשה כיום. המערכת החדשה כוללת גם שילוט אלקטרוני ברציפים שיאפשר לנוסעים לדעת מתי מגיעה כל רכבת. ברבעון השלישי תחובר הרכבת לכרטיס הרב-קו שיאפשר מעבר בינה למערך האוטובוסים במטרופולין תל אביב.

 

צפריר הזכיר שעד סוף השנה תשלים הרכבת את השינוי הארגוני שלה, שכולל הקמת שתי חברות בת חדשות (להובלת מטענים ולפיתוח מתחמי מסחר ברציפים) כמו גם הוצאת 30% מתחזוקת הקרונות למיקור חוץ. חלק מהשינוי הארגוני כולל הסכם שכר במסגרתו זכו 2,400 עובדי החברה לתוספות שכר של 25% ולמענקי חתימה בהיקף של עד 40 אלף שקל לעובד שיועברו לו לאורך כמה שנים. "אני מאמין שהרפורמה שאנו מקדמים במבנה החברה תהווה בסיס יציב להמשך צמיחתה ולאיתנותה הפיננסית. במקביל, תוכל החברה להמשיך ולשפר את השירות לנוסעים, את אופי פעילות החברה, ואת יכולתנו להמשיך ולהתפתח בעתיד", סיכם צפריר.
11תגובות
בטל שלח
  • לא סומך על אף מילה , מבית מדרשה של רכבת ישראל. (ל"ת)
    (05.06.12)
  • הכפלת המסילה לבאר שבע - הפרויקט שלא נגמר מ-2004 הפרויקט הזה נמשך. הבטיחו לסיים ברבעון הראשון של השנה, אחר כך במאי, ועכשיו מדברים על יולי.
    דב, (05.06.12)
  • אולי קצת תפרגן? אתה ממש חמור קופץ בראש, איפה העובדים אשמים הפעם?
    לנועם מ5 , (05.06.12)
  • בואו נוסיף עוד עשרים עצירות בדרך ונזחל שעתיים מב"ש אלעק בקשה של ראשי ערים שאף פעם לא נסעו ברכבת... במקום לעשות רכבת ישירה מב"ש לת"א... לפחות אחת לשעה...
    א, (05.06.12)
לכל התגובות