$
בארץ

יש זוכה: סלקום זכתה במכרז הסלולר של צה"ל ומשרד הבטחון

בכך היא גברה על שתי המתמודדות - פלאפון ואורנג'. החוזה נחתם ל-3 שנים עם אופציה להארכה ל-7 שנים נוספות. מירס לא התמודדה במכרז כיוון שהוגדר בו כי רק חברות סלולר שסיפקו שירותי דור שלישי 9 חודשים לפני פרסומו יוכלו להתמודד בו

גילעד נס וטל ליטמן 14:10 03.04.12

 

סלקום זכתה במכרז הסלולר של צה"ל ומשהב"ט ל-3 השנים הבאות. בכך גברה החברה על שתי המתמודדות האחרות - פלאפון ואורנג'. החוזה נחתם עם אופציה להארכה ל-7 שנים נוספות. היקף המכרז מוערך בעשרות אלפי מנויים.

 

המכרז יוריד באופן דרמטי את עלות חבילות הסלולר לחיילי וקציני צה"ל ויחסוך למערכת הביטחון עשרות מיליוני שקלים בשנה. חבילת התקשורת שנקבעה במכרז היא הנמוכה ביותר בשוק הסלולר הישראלי.

 

מחירי החבילה שזכתה:

 

  • 5.1 אגורות לדקת שיחה.
  • 0.3 אגורות לסמס/מסרון.
  • 14 שקל – דמי שימוש חודשיים.

  

משרד הביטחון באמצעות מנהל הרכש (מנה"ר), ובהובלת סמנכ"ל וראש מנה"ר, תא"ל (מיל.) שמואל צוקר וסגן בכיר למודיעין ותקשוב אליעזר (איקו) חסון, נערך למכרז הסלולר הגדול של צה"ל במשך חודשים ארוכים. ההכנה למכרז כללה עשרות דיונים שקיימו הצוותים המקצועיים של מנה"ר, בשיתוף גורמי המקצוע באגף התקשוב בצה"ל ובהתייעצויות עם גורמי מקצוע בתחומי התקשורת מהמובילים בתחומם.

  

סמנכ"ל וראש מנה"ר, תא"ל (מיל.) שמואל צוקר: הבחירה של משרד הביטחון בחברת לאחר ההליך המכרזי המתקדם הינה הבחירה האיכותית והחסכונית ביותר עבור קציני וחיילי צה"ל. למעשה במכרז הזה קיבלנו את המחיר הטוב ביותר בשוק. שיפרנו באופן דרמטי את המחיר הנוכחי".

 

משרד הביטחון קבע מחירי גג מרביים לכל אחד מהפרמטרים במכרז, שאליו ניגשו 3 חברות: סלקום, פלאפון ופרטנר. סלקום כאמור הציעה את ההצעה הנמוכה ביותר.

 

מירס יצאה מהמשחק

 

בחודש ינואר פרסם צה"ל מכרז שלפי תנאיו מירס לא יכלה להתמודד בו. תנאי המכרז מגדירים כי במכרז יוכלו להתמודד רק חברות סלולר קיימות שסיפקו שירותי דור שלישי במשך תשעה חודשים לפחות טרם פרסום המכרז, ושמשרתות על גבי הרשת לפחות 350 אלף לקוחות.

 

מירס אמנם משרתת כ־480 אלף לקוחות, אולם היא עושה זאת על גבי רשת בטכנולוגיה מיושנת שאינה מציעה שירותי אינטרנט ומולטימדיה מתקדמים.

 

הכנסות מירס מהלקוחות הצה"ליים נעו בשנים האחרונות בטווח 108–139 מיליון שקל לשנה, שהיוו 10.6%–13.5% מכלל הכנסותיה. ב־2011 קטן היקף ההכנסות מצה"ל ביחס לכלל ההכנסות, כיוון שכדי לפצות על ירידת מחירי השיחות החלה מירס למכור ללקוחות פרטיים מכשירים במודל של חיוב־זיכוי.

x