השלב השלישי ברפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן יחל ב-16 במרץ
במסגרת שלב זה ייערכו שינויים ב-22 קווי אוטובוס; כמו כן הודיע משרד התחבורה על הקדמת פתיחת קו הרכבת מנתיבות לת"א בשנתיים
17:10
13.02.12
משרד התחבורה והתשתיות הלאומיות הודיע היום (ב') על ביצוע פעימה שלישית ברפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן. בניגוד לפרסומים בתקשורת הרפורמה לא תיכנס לתוקפה בשבוע הבא אלא תחל בפועל ב-16 במרץ.
הפעימה הנוכחית כוללת התאמות ב-22 קווי אוטובוסים והיא נעשית לאחר התייעצות עם תושבי האזור שבהם ייעשו שינויים. הקווים שישנו מסלולים עוברים בערים חולון, בת ים, רמת גן, גבעתיים ותל אביב-יפו. בין הקווים שבהם יבוצעו התאמות: 7, 89 ו-5. בכמה מסלולי קווים, שלגביהם לא סוכמו השינויים שיתבצעו, דוגמת קו 40, לא ייערך כל שינוי במסלול האוטובוס עד אשר תושג הסכמה עם מרבית התושבים בנושא.
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה ביולי האחרון. במסגרתה בוטלו כ-20 קווים לטובת הגברת תדירות קווי התחבורה שנותרו. המהלך בוצע מבלי ללוות אותו בהסברה מתאימה, מה שגרם לתחושת מרמור רבה בקרב ציבור הנוסעים שנאלץ לחפש איזה קו אוטובוס נוסע במסלול הנסיעה שלו. במשרד התחבורה טוענים שהפעימה הנוכחית תלווה בהסברה מתאימה מצד דיילים. "במהלך החודשים האחרונים קיימנו דיאלוג משותף עם נציגי ועדי השכונות, כשאנו נעזרים בסקרי דעת קהל נרחבים. אנו רואים בדיאלוג עם הציבור תהליך חשוב מאוד שמאפשר להגיע לתוצאה הטובה ביותר וליצור רשת קווי אוטובוסים הנותנת מענה לצרכי הציבור", אמר דרור גנון, סגן ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
מנתיבות לתל אביב בפחות משעה
בתוך כך, הודיע משרד התחבורה על הקדמת פתיחת קו הרכבת בין תל אביב לנתיבות ב-24 חודשים. הקו היה מיועד להשקה במהלך 2015, ולדברי משרד התחבורה הוא יחל לפעול כבר בסוף 2013. חיבור הקו כולל גם תחנות באופקים ובשדרות.
חיבור יישובי הדרום לרשת המסילות הארצית נכלל בפרויקט קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע בעלות של כ-2.2 מיליארד שקל, שכולל מסילה באורך של כ-60 קילומטר בין אשקלון לבאר שבע, לרבות הקמת 15 גשרי רכבת, שלושה גשרי כביש, ארבע הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים.
שר התחבורה ישראל כץ החליט להקדים את פתיחת הקו לשדרות ונתיבות עוד לפני השלמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע במטרה לזרז את חיבור הפריפריה בדרום למרכז הארץ. כחלק מההכנות מוקמת בשדרות בימים אלו תחנת רכבת שכוללת מיגון מפני טילים. "מדובר בקו רכבת שישנה את פני המציאות של תושבי הדרום, ובמיוחד של תושבי שדרות, נתיבות ואופקים. הקו יאפשר לאלפי נוסעים להגיע מדי יום במהירות ובנוחות מישובי הדרום לתל אביב, ובכך ירחיב את אפשרויות המגורים ותעסוקה של התושבים", אמר כץ.
על פי התוכנית, זמן הנסיעה מנתיבות לאשקלון יעמוד על 21 דקות, מנתיבות לאשדוד - 32 דקות, מנתיבות ליבנה - 48 דקות ומנתיבות לראשל"צ - 58 דקות.


