פרטנר תשיב 800 אלף שקלים ללקוחות שחויבו בטעות
בדיקה של משרד התקשורת העלתה כי 59 אלף לקוחות חויבו עבור שירותים שביקשו לחסום. פרטנר: "אם מתגלה טעות החברה פועלת לפתרונה"
פרטנר תזכה כ-59 אלף לקוחות בסכום כולל של כ-800 אלף שקלים, בגין כשל שהוביל לחיוב הלקוחות בגין שירותים שביקשו בעבר לחסמם.
לקוח שהתלונן בפני משרד התקשורת כי הוא מחוייב בגין שירותים שביקש לחסמם, עורר בדיקה מטעם אגף הפיקוח והאכיפה של המשרד, ובעקבותיה התברר כי בקרב עשרות אלפי לקוחות נוספים התגלתה בעיה דומה. בפרטנר טענו כי אכן התגלתה תקלה טכנית במערכת שהיתה אמורה לחסום את השירותים, ובגין התקלה לא נחסמו חלק מהשירותים למשך פרקי זמן קצרים ולטענתה במקרים חריגים. עם זאת, התקלה פגעה, כאמור, בכ-59 אלף לקוחות, והללו יזכו לפיצוי כספי בסך 800 אלף שקלים בגין החיובים.
משלהי שנת 2011 נדרשות חברות הסלולר להחתים את הלקוחות על טופס המפרט בפניהם את השירותים הסלולריים שהם מעוניינים לצרוך, כדוגמת שיחות בינלאומיות, שירותי תוכן וכדומה. לקוח האוסר על אספקת שירותים שכאלה, או שנמנע מלעדכן את חברת הסלולר כי ברצונו להותיר את הגישה לשירותים אלו פתוחה ממכשירו, אמור להיחסם אוטומטית.
מנגנון זה אמור למנוע חיובים מצד ספקי תוכן שהרישום לשירותיהם בוצע בידי משתמשים שאינם משלמי החשבונות (כדוגמת עובדים המקבלים את הטלפון הסלולרי מהמעביד, או בני משפחה שאינם חשופים לחשבון החודשי), וחיובים מצד שירותים שהרישום אליהם מתבצע בקלות יחסית – באמצעות הודעת SMS - אך תהליך הניתוק מהם התברר כמסובך בהרבה.
מפרטנר נמסר בתגובה כי החברה משתפת פעולה עם משרד התקשורת, ומבקרת את מערכותיה באופן תדיר. "באם מתגלה טעות כל שהיא החברה פועלת לפתרונה המהיר ומזכה את לקוחותיה בהתאם, במידה ונדרש".


