ישראל מתחברת לכלכלה
 

משפט

מילון כלכליסט
מוטי קרן
מוטי קרן 
צילום: שאול גולן
אפי רוזנהויז
אפי רוזנהויז 
צילום: גיא אסיאג
מניות קשורות לכתבה
    חדשות משפט מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    בכיר ביוניליוור: "רוזנהויז אמר שהמבצע של מגה הורס את המותג שלנו"

    מוטי קרן העיד במסגרת התביעה נגד אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל לשעבר: "הוא אמר שהמחיר הנמוך פוגע במותג של יוניליוור"

    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    "אפי רונהויז אמר שהמבצע של מגה הורס את המותג שלנו", כך אמר היום (א') מוטי קרן, נשיא יוניליוור מזרח אירופה, בבית המשפט המחוזי בירושלים, בפני השופט משה יועד הכהן. קרן העיד במסגרת פרשת התביעה של הרשות להגבלים עסקיים כנגד רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל לשעבר, ואלי גידור, סמנכ"ל שופרסל. קרן כיהן  כיו"ר ומנכ"ל יוניליוור ישראל בעת האירוע שבעקבותיו הוגש כתב אישום. קרן סיפר כי "אפי התקשר ושאל אם ראיתי את המבצע במגה, השבתי בשלילה. אפי הפנה את תשומת ליבי לכך שמוצר מוביל שלנו (שמפו פינוק,
    ט"ל) נמכר במחיר של שני שקלים בלבד. הוא אמר שהמחיר פוגע במותג שלנו, ושהוא מודאג שהורסים מותגים במדינת ישראל בעקבות תחרות בין רשתות השיווק. השבתי שאני מסכים עמו, אך אני לא יכול לעשות עם זה שום דבר, הבהרתי לו שזה לא חוקי להתערב במבצע. אפי אמר שהוא מבין, והוא יודע שאין לי יכולת השפעה על מחיר המדף של מוצר וכי מהלך שכזה איננו חוקי. הוא המשיך לשתף אותי בדאגה שלו בעניין הרס המותגים".

     

    קרן סיפר על שיחה שקיים עם איציק תמיר, מנכ"ל קוקה קולה, שבמהלכה סיפר תמיר כי רוזנהויז יצר קשר עם ספקים נוספים ואיים עליהם שאם לא יפעלו לעצור את מבצע במגה, יוצאו מוצרים שלהם מהמגוון. "תמיר אמר לי שהוא שמע שגם מוצר שלנו הולך לצאת מהמגוון. לאחר שיחתי עם תמיר ביצענו בירור עם שופרסל האם מוצרים שלנו הוצאו מהמגוון, אבל לא קיבלנו תשובות ברורות וגם לא הודעה רשמית, ידענו שהמוצר שעל הפרק הוא נוזל לניקוי כלים סיף, אך בסופו של דבר הוא לא יצא מהמגוון".

     

    "שופרסל היתה הלקוח הגדול ביותר של יוניליוור באותה תקופה, כ-18% משיעור המכירות. שיעור המכירות לריבוע כחול עמד על כ-12%. היחסים בין יונילוור לשופרסל היו יחסי ספק לקוח טובים מאוד" אמר קרן.

     

    קרן התייחס למשבר קודם בין שופרסל ויונילוור, ואמר כי "בשנת 2006 היה משבר במערכת היחסים בין הצדדים, שופרסל רכשה את קלאב מרקט ודרשה תנאים טובים יותר לרכישת מוצרים. במסגרת הפעלת הלחצים עלינו הוציאה שופרסל מוצרים מהמגוון, הוציאה את סדרני החברה מהרשת והפסיקה שיתופי פעולה בין החברות, בסופו של דבר הגענו להסכמות ומערכת היחסים חזרה לסדרה".

     

    לפי כתב האישום, לאחר שרכשה שופרסל ב־2005 את רשת קלאבמרקט שקרסה, תנאי המיזוג אסרו עליה לדרוש מספק לא לספק מוצרים למתחרה או להתערב בתנאים שהוא נותן לו. לפי כתב האישום, בדצמבר 2008 נקטו רוזנהויז וגידור פעולות אגרסיביות כדי להפסיק מבצע של מגה שהציע מוצרים זהים במחירים זולים יותר ממבצע מקביל שהתקיים בשופרסל. עוד נטען כי רוזנהויז יצר קשר טלפוני עם מנהלי חברות שמוצריהן נמכרו במקביל בשני המבצעים, ודרש מהם לפעול להפסקת המבצע במגה. לאחר שאלו לא נענו לדרישתו הוריד חלק ממוצרי החברות מהמדפים.

     

    הרשות להגבלים עסקיים מיוצגת בדיון על ידי עוה"ד תומר דגני ואבי גרוסמן, אפי רוזנהויז מיוצג על ידי עוה"ד צבי אגמון, ואורי פורת ממשרד צבי אגמון, ואלי גידור מיוצג על ידי עוה"ד נתי שמחוני ואור מטלון ממשרד שמחוני אדרת.

     

     

    הורידו את אפליקציית האייפד של כלכליסט

     

     


    5 תגובות ל ”בכיר ביוניליוור: "רוזנהויז אמר שהמבצע של מגה הורס את המותג שלנו"“

    (5 תגובות)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות