רומנו: "ננהל את מהלך הפרידה מהעובדים בפרטנר בתבונה וברגישות"
מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, שלח היום מכתב לעובדי החברה על הפיטורים הצפוים בה: "אין לנו ברירה, אלא לשפר את כושר התחרות שלנו ולהמשיך להיות חברה ממוקדת בלקוחותיה"
מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, שלח היום מכתב לעובדי החברה בנוגע לפיטורים הצפוים בה בקרוב. השבוע נחשף כי הצמצום במספר העובדים יתבצע ככל הנראה באמצעות הקפאת גיוסים למילוי מקומם של עובדים שיסיימו את תפקידם (בעיקר נציגי שירות לקוחות ואנשי מכירות למבצעים ממוקדים), אך גם תוך פיטורי עובדים.
"היום התפרסמו באמצעי התקשורת ידיעות על פיטורי עובדים מתוכננים בפרטנר. בשנה האחרונה חלו בשוק התקשורת שינויים מהותיים ומהירים: השוק נפתח לתחרות אגרסיבית ולהחלטות רגולטוריות משמעותיות. המציאות המוכרת לנו משתנה, וכל חברות הסלולר עוברות תהליך התאמה לעולם החדש", כתב רומנו.
עוד הוא המשיך: "לצערי, עם כניסתי לתפקיד אני נדרש להתמודד עם הסוגיה הקשה מכל, של התאמת היקף העובדים למציאות הכלכלית החדשה ולשוק התקשורת כפי שהוא כיום. אין לנו ברירה, אלא לשפר את כושר התחרות שלנו ולהמשיך להיות חברה ממוקדת בלקוחותיה".
לדבריו, "פרטנר היא המעסיק הסלולרי הגדול ביותר במשק הישראלי, עם יותר מ-8,000 עובדים. בשנה החולפת גייסנו יותר מ-1,500 עובדים לכל החטיבות לטובת ייצוב מערכי השירות והמכירה. בימים אלה אנו מתניעים תוכנית כוללת, שתסייע לנו להתמקד בעשייה, לתת מענה מהיר ואיכותי יותר לצורכי הלקוחות ולחזק את יסודות החברה: השירות, הרשת, מערכות המידע והתרבות הארגונית. כחלק ממהלך זה, אנו פועלים גם לשיטוח מטה החברה, לאיחוד פעילויות ולהתאמת מצבת כוח האדם לצרכים החדשים. כך נוהגים ארגונים עסקיים אחראיים בשוק משתנה".
לסיום דבריו הוסיף: "מהלך של פרידה מעמיתים ומחברים ראויים הוא תמיד מהלך כואב. אני מבטיחכם שננהל אותו בתבונה וברגישות. מי כמוני, המלווה את החברה מיום הקמתה, מצר על התהליך ועל הצורך לבצעו, אך נראה שכפי שקורה בענף התקשורת ככלל ובענף הסלולר בפרט, אין לנו ברירה אלא לבצע את התהליך. צר לי על שבעקבות הדלפה לתקשורת, אני מעדכן אתכם במהלכים אלה טרם הבשלתם".
צניחה ברווחים
בשנה האחרונה התרכזה פרטנר בגיוס מסיבי של לקוחות, ולצורך כך הפחיתה מחירים ושיווקה כמות גדולה של מכשירים סלולריים בעסקאות חיוב-זיכוי.
אסטרטגיה זו נראתה כבעייתית במיוחד, לאור הקלות שבה יכולים לקוחות חברות הסלולר לנטוש את החברות בקנס יציאה מופחת, והצפי היה כי החברות יעדיפו להשקיע בשימור לקוחות והגדלת ההוצאה החודשית שלהם. תוצאות החברה הושפעו כמובן מאסטרטגיה זו, וכללו צניחה חדה בהון החוזר החופשי שלה (עקב רכישה מוגברת של סמארטפונים מחברות המכשירים, אל מול פריסת התשלומים מהלקוחות ל-36 חודשים), ואף הביאו לכך שלראשונה זה רבעונים רבים לא חילקה החברה דיבידנד לאחר הכרזת תוצאות הרבעון השני של השנה. באותו רבעון הציגה פרטנר צניחה של 30% ברווחיה.


