$
בארץ

מועצת הכבלים והלווין: לקוחות HOT ישלמו רק לאחר קבלת השירות

כיום גובה החברה תשלום של חודש מראש מהלקוחות המתחברים אליה, בניגוד לחברות אחרות הגובות תשלום לאחר תום החודש

גילעד נס 16:5202.10.11

המועצה לשידורי כבלים ולווין הודיעה היום (א') כי הורתה לחברת HOT לחדול מגביית תשלומים ממנוייה בטרם סיפקה להם את שירותיה. החל מ-1 בנובמבר לקוחות חדשים של HOT ישלמו לחברה רק בחודש שלאחר קבלת השירות, ובתוך שנה חייבת HOT להעביר את כלל לקוחותיה למודל גבייה שכזה.

 

כיום משלמים צרכנים המתחברים לשירותי HOT כבר בעת ההתקשרות עמה מראש תשלום המיועד לכסות את עלות השירות בחודש שלאחר תחילת ההתקשרות, ובנוסף את העלות היחסית של יתרת החודש הנוכחי (בו הם יחלו לקבל שירות)

ועד תחילת החודש הבא. כאשר מנויים אלו מתנתקים מהחברה, החברה משיבה להם את הכספים שגבתה עבור אותו חודש ראשון. על פי המידע שנמסר ממועצת הכבלים והלווין, הכספים מוחזרים רק 45 ימים לאחר שהתנתקו.

 

לדברי יו"ר המועצה, ניצן חן, התקבלו תלונות רבות של צרכנים אודות שיטת גבייה זו, והמועצה החליטה כי בדומה לחברה המתחרה yes, תידרש HOT לגבות תשלום רק לאחר שסיפקה את השירות בפועל. רשיונן של החברות מאפשר להן לקבוע בעצמן את שיטת הגבייה, אך רק HOT בחרה להקדים את התשלומים מהלקוחות, מציינים במועצה. שיטת גבייה זו אף עמדה לכאורה בסתירה לחוק הגנת הצרכן, המורה להפסיק את הגבייה תוך 3 ימי עסקים מהרגע שביקש הלקוח להפסיק את השירות.

 

באוקטובר 2010 הוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה תביעה ובקשה להכירה כתביעה יצוגית, בה טען התובע כי נוהל זה של HOT הופך למעשה את לקוחותיה לספקי קו אשראי לחברה, כאשר היא יכולה להפיק הכנסות, או לכל הפחות לצמצם את הפסדיה, באמצעות שימוש בסכומים אלו הנגבים מראש מהלקוחות ככלי פיננסי. התובע טען כי העובדה ש-HOT משיבה ללקוחות את הסכום העודף רק כאשר הם מתנתקים ממנה, הופכת את התשלום הראשוני של הלקוח למעין הלוואה שהוא מעניק ל-HOT שאותה מחזירה החברה רק לאחר זמן רב, וללא ריבית.

 

מ-HOT נמסר בתגובה כי החברה תפעל בהתאם להחלטת המועצה, ובנוסף תמשיך להציע ללקוחותיה מספר מועדי חיוב בחודש.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x