מעל התחזיות: מדד המחירים עלה באוגוסט ב-0.5%
הגורמים שהשפיעו על עליית המדד הם העליות במחירי הפירות, התייקרות החשמל והמשך התייקרות סעיף הדיור. מחירי המזון ירדו ב-0.2%
מדד חודש אוגוסט עלה בשיעור גבוה מהצפוי - 0.5%. כך דיווחה הערב (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
הסעיפים העיקריים שעלו הם תכשיטים (5.9%), חשמל לצריכה פרטית (5%), הבראה ונופש (3.6%), גבינות (1.9%), תחום הדיור (1.6) ופירות טריים (3.4%)
הירידות העיקריות נכרו בסעיף ההלבשה (6.6%), הנעלה (3%), שירותי תקשורת (0.5%) ומזון ללא ירקות ופירות (0.2%).
התחזיות צפו עלייה מתונה יותר במדד. בשוק ההון העריכו כי מדד אוגוסט יעלה ב־0.3%. במשרד האוצר צפו עלייה מתונה עוד יותר - 0.2%.

לאור המדד הגבוה מעל הציפיות, במגזר העסקי כבר חוששים מהעלאה של הריבית על-ידי בנק ישראל. יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, אמר בעקבות פרסום המדד כי "מדד חודש אוגוסט אינו מרמז על עלייה דרמטית ברמת המחירים במשק. לפיכך אין כל הצדקה להקרבה בתחום הצמיחה בכדי להשיג יעד אינפלציה נמוך יותר. הירידה בציפיות האינפלציוניות, אי הוודאות באזורנו, הידרדרות הצמיחה הגלובלית ושחיקת ערך נכסי הציבור מחייבים הימנעות מהעלאת הריבית ושימור כושר התחרות של המגזר העסקי".
אמיר כהנוביץ, הכלכלן ראשי של כלל פיננסים, מסר: מדד אוגוסט הגבוה הינו מצד אחד תוצאה של העלאות מחירים חד פעמיות, כגון מחירי החשמל, אך גם של עלייה חדה מאד בסעיף הדיור שמתקשה להתמתן למרות המחאה הציבורית המדד הגבוה מחזק את הערכתנו כי בנק ישראל ימנע לפחות בינתיים מחזרה להפחתת ריבית.
מנכ"ל קבוצת פריקו, יוסי פריימן, מסר כי "המדד הגבוה הפתיע לאור הירידה החדה שנרשמה בענפי היצוא, התמתנות בפעילות הכלכלית והשפעת המחאה החברתית שהובילה לצמצום בביקוש הצרכני".
האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, מסר כי "המדד שב ומציג את בעיית שירותי הדיור כבעיה מספר אחת בזירה האינפלציונית".
פגוט הוסיף כי "החדשות החיוביות הן המשך ירידת מחירי המזון ב-0.2% כהמשך ישיר להשפעת המחאה החברתית, מגמה שצפויה להמשיך בתקופה הקרובה. עם זאת חשוב לזכור כי מחאת יוקר המחיה, מוצלחת ככל שתהיה, לא תוביל להשפעה מהותית על מדד המחירים לצרכן כל עוד היא תהיה ממוקדת במחירי המזון בלבד".
יאיר דרורי, אנליסט ראשי בתכלית-דיסקונט: "השפעתה העמוקה של המחאה החברתית על המחירים בשוק ניכרה במדד החודש החולף. מרבית היצרנים חוששים להעלות מחירים. יחד עם זאת, חלק מההוזלות, שמוגדרות עדיין כמבצעים, אינן נכללות משום כך בבדיקת הלמ"ס ואינן באות לידי ביטוי במדד".


