$
בארץ

חברות הדלק חושפות את עיקרי רפורמת האוצר: המחיר בשירות עצמי ירד ב-22 אג' לליטר

רגע לפני השימוע חברות הדלק חושפות את עיקרי רפורמת המחירים של משרד האוצר, בהם צמצום מרווח השיווק, ושינוי הצמדת המחיר ממרווח השיווק האירופאי למדד המחירים לצרכן

ליאור גוטמן 17:1801.08.11

חברת הדלק פז, שבשליטת צדיק בינו, פרסמה היום (ב') את עיקרי רפורמת המחירים של משרד האוצר בכל הקשור מרווח השיווק של חברות הדלק.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", משרד האוצר ומשרד התשתיות הגיעו להסכמה שבספטמבר ירד מרווח השיווק של חברות הדלק בכ-15 אגורות לליטר. בשעות הצהריים

אתמול הגדיל האוצר את הסכום וטען שמדובר בצמצום של 20 אגורות לליטר, מה שהוביל את ארבע חברות הדלק הגדולות בישראל – פז, סונול, דלק ודור אלון – לפרסם אזהרה שיישום המהלך עלול לפגוע ברווחיהן.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בפברואר האחרון קיבל לידי משרד התשתיות דו"ח שהוזמן ממשרד רו"ח לאון אוליצקי, שם נטען שניתן לצמצם את מרווח השיווק של חברות הדלק בטווח שבין 20 ל-35 אגורות. מרווח השיווק הוא אחד ממקורות הרווח העיקרי של חברות הדלק, והוא מחושב כיחס שבין מחיר הרכש של הבנזין מבתי הזיקוק למחיר המכירה שלו בתחנות הדלק, בניכוי הוצאות.

 

מפרסום חברת פז עולה שהמדינה תקיים שימוע עד ל-14 באוגוסט, שלאחריו תתקבל החלטה כיצד לנהוג. עיקרי המלצות המדינה הן לצמצם את מרווח השיווק, כך שהמחיר בשירות עצמי יירד ב-22 אגורות לליטר ולשנות את הצמדת המחיר ממרווח השיווק האירופאי למדד המחירים לצרכן.

 

צעד נוסף שהוצע, ושפורסם ב"כלכליסט" לפני כחודשיים הוא צמצם את מרווח השיווק גם עבור שירות תדלוק בשירות מלא, אולם להעלות את עמלת התדלוק ב-7 אגורות. התוצאה: עבור שירות מלא ירד מרווח השיווק ירד רק ב-15 אגורות לליטר בלבד.

 

חברת פז מזהירה שיישום המהלך עלול להביא לצמצום ההנחות לציי רכב ושינוי דמי השכירות של תחנות הדלק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x