בלעדי ל"כלכליסט" - מכרז הליסינג באינטל: בענף זועמים על מיעוט המשתתפים
המכרז נערך בין כמה חברות ליסינג, שעמן נמנות שלמה SIXT ואלדן; רוב המכוניות במכרז הן מדגמים משפחתיים והחברה הודיעה שתעדיף רכבים בעלי ציון ירוק נמוך, אך ככל הנראה לא מכוניות חשמליות
אחד המכרזים הגדולים בענף הליסינג יצא לדרך: חברת אינטל פתחה בשבועות האחרונים מכרז ליסינג חדש לאספקת אלפי רכבים לעובדיה, כך נודע ל"כלכליסט". המכרז נערך בין כמה חברות ליסינג, שעמן נמנות שלמה SIXT ואלדן, המספקות כיום רכבים לאינטל. לדברי גורמים בענף הרכב, המכרז נוגע לאספקתן של עד 3,000 מכוניות ששוויין מוערך ב־300 מיליון שקל. שווי עסקת הליסינג עצמה מוערך בכ־6 מיליון שקל.
עוד נוסע ל"כלכליסט" כי רוב המכוניות במכרז הן מדגמים משפחתיים. אינטל מדגישה שתעדיף רכבים בעלי ציון ירוק נמוך, כלומר שמנועיהן פולטים מעט מזהמים, אך נראה כי המכרז אינו כולל מכונית חשמלית.
בענף הרכב מביעים מורת רוח מהעובדה שאינטל בחרה לקיים את המכרז בין מספר מצומצם של חברות ליסינג. לדברי גורמים בענף, בשבועות הקרובים אף יפנו כמה יבואני רכב אל דירקטוריון אינטל במטרה לנסות לפתוח את המכרז להשתתפותן של חברות נוספות.
נראה שהשחקנים בענף לא יהססו להפשיל שרוולים ולהילחם על חוזים של לקוחות גדולים בהייטק: בשלהי 2008 עבר ענף הליסינג האטה ניכרת עקב המשבר הכלכלי ובמחצית השנייה של השנה נסגרו מעט עסקאות חדשות. רוב העסקאות נחתמות לשלוש שנים, ולכן כעת - 3 שנים אחרי - צפוי חציון חלש, וכל עסקה גדולה חשובה.
מאינטל נמסר: "החברה לא נוהגת לדון על מכרזים שלה עם ספקים שונים מעל גבי העיתון".


