"אי אפשר להמשיך לשפוך מיליארדי שקלים לרכבת"
כך טען אתמול בכיר באוצר, וגיבה את איומו של שר התחבורה לסגור את הרכבת בתוך 4 חודשים
"רכבת ישראל לא מתוכננת טוב ברמה המבנית ואי אפשר להמשיך ולשפוך אליה מיליארדי שקלים בשנה", כך טוען בכיר במשרד האוצר בעקבות האולטימטום שהציב שר התחבורה ישראל כץ לרכבת ישראל, ולפיו אם לא תשפר את רמת הבטיחות והשירות לנוסעיה הוא יפעל לסגירתה בתוך ארבעה חודשים.
האיומים מצד השר כץ מגיעים על רקע דרישתם הצפויה של עובדי הרכבת להסכם שכר חדש לאחר תום ההסכם הנוכחי בסוף יוני הקרוב.
- יו"ר ועד עובדי הרכבת: "מה כץ יכול לעשות? לעמוד על המסילה?"
- בעקבות דבריו של כץ: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ברכבת
במשרד האוצר כבר מתכוננים לשיחות על הסכם השכר עם עובדי הרכבת מיד אחרי החגים. ברכבת ישראל גוברים הקולות הטוענים שאבדה ההזדמנות לקבל את המענק הכספי שהוענק לשאר עובדי המגזר הציבורי בגובה 2,000 שקל, וזאת פרט לתוספת כוללת של 7.25% לשכר.
הבכיר התייחס לשיחות הצפויות ואמר ש"אפשר לסגור עסקה שמביאה בחשבון את מה שחשוב להם, בהנחה שנציגי הוועד יגיעו בראש פתוח". לדבריו, הכוונה לבצע שינוי מבני ברכבת היא כורח המציאות. "למה אתה חושב שמעצ קיבלו את העבודות של הרכבת בפיתוח מסילות הצפון (מדובר בחלק מפרויקט נתיבי ישראל שבמסגרתו תרושת ישראל במסילות וכבישים - ל"ג)? מפני שאי אפשר להפיל על הרכבת כל כך הרבה משימות. בשלוש השנים האחרונות נפתח רק קו אחד (מודיעין־תל אביב - ל"ג), וחלק מהקרונות החדשים מתוחזקים ברמה של תחזוקת שבר", אמר.
בשיחה עם "כלכליסט" הסבירו אתמול יו"ר חברת הייעוץ טאסק ישראל סלקו קלירקופר ועמיתו דני זינגר, כי בדו"ח שחיברו עבור הרכבת לפני יותר מארבע שנים, התגלו לכאורה פערים בין ביצוע עובדי הרכבת בישראל לעובדי רכבת במדינות אחרות. לדבריהם, בחלקו השני של הדו"ח שהתייחס לתחזוקת המסילות עצמן התגלו פערים ברמת האיכות של המסילות. מהרכבת נמסר כי מדובר בדו"ח מ־2006 ולכן לא ניתן להתייחס אליו בראייה עדכנית. עוד ציינו כי חלק ניכר מהמסילה בדרום מוחלף בימים אלו.


