$
בארץ

כץ הקדים את רפורמת התחבורה הציבורית לקיץ 2011

שר התחבורה הודיע על הקדמת הפעימה השנייה של הרפורמה בגוש דן בחצי שנה. מטרת הרפורמה היא הפרדה בין קווים ראשיים למקומיים ויצירת שני תעריפים המשותפים לכלל המפעילים במטרופולין

ליאור גוטמן 12:4423.12.10

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום (ה') על הקדמת הפעימה השנייה של הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן לקיץ הקרוב. מדובר בהקדמה של שישה חודשים בלוחות הזמנים המקוריים.

 

הרפורמה אמורה להפריד בין קווים ראשיים לקווים מקומיים, כאשר אלו הראשיים נועדו לנסיעה

ברחובות ראשיים, במסלולים ישירים ובתדירויות גבוהות תוך שימוש באוטובוסים גדולים ומפרקיים. הקווים המקומיים מיועדים לתנועת מיניבוסים.

 

הפעימה הראשונה יצאה לדרך באוגוסט האחרון, והיא כללה שינויים ושיפורים בשישה קווים מרכזיים בתל אביב, תוך יצירת סדרי עדיפויות ברחובות מרכזיים בעיר. הפעימה השנייה של התוכנית תכלול את הערים תל אביב – יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, חולון, אזור ובת ים.

 

מנתוני משרד התחבורה בגוש דן עולה שכיום מתבצעות כמיליון נסיעות באוטובוסים, כמחצית מהנסיעות בתחבורה הציבורית בישראל. נסיעות אלה נעשות באמצעות עשר חברות תחבורה שונות, שמפעילות יחדיו כ-400 קווי שירות. אחת המכשלות העיקריות שעומדות בפני המשתמשים היא ההתמודדות עם מבנה תעריפים שונה לכל חברה, מה שמטיל קושי על ציבור המשתמשים לאמץ מסלולי נסיעה קבועים תוך שימוש בכרטיס חכם לשימוש בכל הקוויים.

 

לדברי כץ, עם סיום הרפורמה יופעל במטרופולין גוש דן "כרטיס חכם" לכלל המפעילים ויונהגו שני תעריפי נסיעה בלבד, זאת במקום מספר תעריפים כיום. תעריף נסיעה בין תל אביב לערים הסמוכות אליה יעלה 6.2 שקל (במחירי 2010), ואילו תעריף הנסיעה בין תל אביב והערים המרוחקות יותר ממנה נקבע על 9.5 שקל בלבד, במקום 15.3 שקל כיום.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x