$
רכב

כנס החירום בנושא הליסינג: "המטרה היא לעדן את גזרות המס על רכב צמוד"

ארגוני המעסיקים לא מיצו את המאבק נגד העלאת שווי השימוש. בכנס חירום בהרצליה אמר איתן וכקמן, יו"ר ארגון מנהלי התחבורה: "מדובר במאבק למען העובדים בחברות שלנו. זהו מאבק של 300 אלף מחזיקי רכב צמוד השייכים לעשירון שהכי תורם למדינה"

תומר הדר 15:4815.11.10

ארגוני המעסיקים עוד לא אמרו את המילה האחרונה בנושא התייקרות שווי השימוש. זהו המסר שמעבירים ארגוני המעסיקים המקיימים בשעה זו כנס חירום בהרצליה בנושא מיסוי ירוק ועליית שווי שימוש.

 

לדברי איתן וכקמן, יו"ר ארגון מנהלי התחבורה, "מדובר במאבק למען העובדים. זהו מאבק

של 300 אלף מחזיקי רכב צמוד השייכים לעשירון שהכי תורם למדינה. מטרתנו היא גם לעצור את המיסוי על קילומטראז'. בועז סופר הסביר לנו כי הוא צריך לגייס סכום עתק - וזה על חשבוננו. מהמיסוי הירוק לא יצא כלום. עברו לשווי הליניארי. ואז עברו לפרויקט המצלמות, שגם אותו כבר הספיקו לשנות. את כל אלה עשו - ומה רוצים מהעובדים? יחליפו את הרכב ברכב ישן ומזהם".

 

לדברי נועם קום, יו"ר פורום נוהגים הייטק, הכנס היה צריך להתקיים קודם. "המטרה הנוכחית היא לעדן את גזרות המס על רכב צמוד. על פי נתוני 2011 עלות שווי השימוש תגיע בשנה הבאה למצב בו רכב חברה עולה יותר מרכב פרטי של מי שאינו מחזיק רכב צמוד", אמר קום. "המאבק צריך גם להיות בנושא מיסוי ירוק - מחירי המכוניות לא ירדו, ואנו צריכים לדרוש שינוי. 

 

ארגוני התחבורה רתמו לטובתם את ח"כ אורית זוארץ ממפלגת קדימה. לדבריה, "מאוחר מדי לשנות את הרפורמה. תהיה פנייה לגפני בנושא ההצמדה למדד. נועם קום פנה אלי –ומכיוון שמדובר בסוגייה חברתית, לא חשבתי פעמיים. מדובר בפגיעה קשה והרסנית במעמד הביניים -80% מהנהנים מרכב צמוד ייפגעו בינואר ומרבית האזרחים לא מודעים לכך. כשאנו מדברים על מדיניות של הסתרה אנו מדברים על העובדה שהאזרח לא יודע במה מדובר. מרבית הנפגעים מחזיקים רכב משפחתי. המעסיקים ייפגעו. יש לבטל את ההצמדה".

 

עם זאת, גם בקרב באי הכנס נשמעים לא מעט גורמים המטילים ספק ביכולת ההשפעה של מארגניו: "מדברים כאן על מעמד הביניים שמונה 300 אלף איש, אך מעמד הביניים מורכב ממיליונים שאינם מחזיקים רכב צמוד", ציין אורח בכנס.

 

קצין רכב בחברה גדולה שביקר בכנס אמר: "רק על דבר אחד הם לא מדברים, על לקחת מכונית קצת יותר קטנה במקום המאזדה. כל הזמן טוענים שהעובד לא יודע כמה הוא ישלם, זה לא מדויק, אנשי היי טק הםאנשים משכילים והם מבינים היטב כמה כסף הם ישלמו, מדובר על עוד 200 שקלים בנטו, זה הכול. קשה לי גם לדמיין מצב שבו מישהו מהעובדים שלי באמת יחזיר את מכונית הליסינג ויקח מכונית ישנה ולא בטוחה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x