$
בארץ

מנרב וחברה רוסית יבנו קטע מקו הרכבת בין י-ם לת"א

מנרב ו-OJSC Mosmetrostroy זכו במכרז להקמת קטע ב' בקו הרכבת המהיר. עלות העבודות במקטע נאמדת ב-647 מיליון שקל

ליאור גוטמן 11:5729.07.10
קבוצת מנרב הנדסהובניין ו-OJSC Mosmetrostroy הרוסית הן הזוכות במכרז להקמת קטע ב' במסילת הרכבת שבין תל אביב לירושלים. מדובר בקו הרכבת המהירה שאמור לחבר בין שתי הערים ולאפשר לנוסעים להגיע מקצה אחד לשני בפחות מחצי שעה. עלות העבודות במקטע ב' נאמדת ב-647 מיליון שקל, וזמן ביצוע המסילה יארך כשלוש וחצי שנים.

 

מקטע ב' הוא החלק האחרון במסילת הרכבת שהועבר לבנייה, שאר המקטעים כבר נמסרו לזכיינים וחלקם הושלמו או נמצאים בביצוע עבודות.

 

על המכרז התמודדו גם החברות שפיר הנדסה, דניה סיבוס, שיכון ובינוי, כולן  בשיתוף עם חברות זרות ובינלאומיות.

 

קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים אמור להיפתח ב-2016 בהשקעה תשתיתית של כ-7 מיליארד שקל. הקו יאפשר נסיעה מעיר הבירה לתל אביב ב-26 דקות. המסילה תכיל כמה מפרויקטי התשתיות הגדולים בישראל, לרבות מנהרות תת קרקעיות באורך 22 ק"מ, כריית מנהרה ארוכה (כ-12 ק"מ) והקמת הגשר הארוך ביותר בארץ (גשר 6 - שאורכו 1.25 ק"מ ובגובה 60 מטר).

 

"הקו המהיר לירושלים הינו הפרויקט הגדול והמורכב ביותר הקיים בישראל. לאחר שניתנו כל האישורים הממשלתיים להסדרת הקמת הקו המהיר לירושלים, פועלת רכבת ישראל במלוא הכוח על מנת לקדם את עבודות התשתית ומטרתנו כעת היא להוציא אל הפועל את כל המכרזים ולהיכנס לעבודה בכל חלקי הקו", אמר מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל.

 

 מבקר המדינה מתח בעבר ביקורת נוקבת על ניהול הפרויקט, ובין הכשלים שנמצאו היו חריגה חסרת פרופורציות מתקציב הפיתוח (3.2 מיליארד שקל במקור לעומת כ-7 מיליארד שקל היום) והתחלת עבודות בשטח טרם קבלת האישורים המתאימים לכך.

 

אברהם קוזניצקי, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל קבוצת מנרב אחזקות, הוסיף ש:" הזכייה בפרויקט הופכת את מנרב לאחת החברות המובילות בתחום ייזום ופיתוח פרוייקטיי תשתיות של תחבורה". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x