$
רכב

הצעת חוק: לחייב את חברות הביטוח לגרוט כל מכונית שניזוקה קשות

ב"אובדן להלכה" חברת הביטוח מוכרת את הרכב לגורם שמתקן אותו, בניגוד למצב של "טוטאל לוס". החשש מהחלפים ואופן תיקון שנעשה בכלי הרכב אשר נמכרים אח"כ, הוא שהביא להצעת החוק

שרון ביידר 16:5430.05.10

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (א') לתמוך בהצעת החוק של ח"כ אמנון כהן (ש"ס), האוסרת לתקן רכבים אשר ניזוקו קשה והוגדרו כאובדן להלכה.

 

אובדן להלכה הינו מצב שבו חברת הביטוח מוכרת את הרכב לגורם אחר שמתקן אותו בניגוד למצב של אובדן מוחלט "טוטאל לוס" שבו הרכב

חייב להימכר לחלקים ולהיגרט, וחייבים להפקיד את רישיונו במשרד הרישוי.

 

על פי גורמים בענף הרכב הפער בין אובדן להלכה, לטוטאל לוס הוא כ-40% מערך הרכב שנמכר לסוחרים, שמתקנים אותו ומוכרים אותו כרכב משוקם.

  

למבוטחי הרכב המצב הנוכחי אינו מפריע כי הם כמעט ואינם ניזוקים. הבעיה היא אצל רוכשי המכוניות המשוקמות. על מנת לתקן את הרכבים במחיר הגיוני, סוחרי הרכב מתקנים אותם בחלפים ובעבודה זולים שגורמים לרכב העולה על הכביש על פי רוב להיות במצב בטיחותי פחות טוב מזה של רכב שהיה מטופל במוסך.

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים מסר ש: "כמי שמכירים את ההשלכות החמורות והמסוכנות שמייצר מנגנון ה"כאילו טוטל-לוס" או בשמו המעודן "אובדן להלכה", איגוד המוסכים תומך ומפציר בשרים ובחברי הכנסת לשמור על הציבור הרוכש רכבים משוקמים, לא בטוחים וללא ערך אמיתי. אני מקווה שהתהליך יסתיים בכך שההמצאה הישראלית הזו תעלם כליל מהעולם ובכך כולנו נרוויח – פחות הונאות במכירת רכב משומש, ונסיעה על רכבים מתוחזקים ומתוקנים באופן בטיחותי".

 

חה"כ אמנון כהן, מגיש ההצעה מסר ש"יש להמשיך ולחוקק את החוק על מנת שרכבים שירדו מהכביש, לא יחזרו שוב לסוחרים שמשמישים אותו באמצעים לא ראויים ומחזירים אותו לכביש במצב בטיחותי לקוי. רכבים אלו צריכים ללכת רק לפירוק כיוון שהם מסכנים חיי אדם".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x