$
בארץ

הצליח פיילוט להפחתת צריכת חשמל ב־10%

ל"כלכליסט" נודע כי הפיילוט של פאוורסיינס וחברת החשמל, התבצע בשני מתקנים של חברת החשמל

ליאור גוטמן 12:0421.02.10

חברת החשמל וחברת פאוורסיינס (POWER-SINES) הישראלית, בבעלות חברת שיכון ובינוי Environment, שמעון לימור ואנשי עסקים אמריקאים, סיימו פיילוט להפחתת הצריכה בהיקף של עד 7%–10% - כך נודע ל"כלכליסט". ההפחתה נעשתה באמצעות התקנת בקרים ומייצבי מתח, שמנטרים ומווסתים את הצריכה הדרושה.

מטעם חברת החשמל הוביל את הפיילוט משה בכר, המשנה למנכ"ל והאחראי על חטיבת הייצור וההולכה. הפיילוט התבצע בשני מתקנים של חברת החשמל: האחד באשדוד והשני בחיפה.

 

עם לקוחותיה של פאוורסיינס, שממוקמת באור יהודה, נמנות החברות פז, סונול, הדסה עין כרם, מיקרוסופט, קוקה קולה ומקדונלד'ס. לפני כשנתיים השלימה החברה גיוס של כ־7.5 מיליון שקל לפי שווי של 30–40 מיליון שקל. אם חברת החשמל תתקין את הבקרים בכל בתי האב עשוי להתקבל חיסכון ארצי של 580–1,160 מגה־ואט, היקף אנרגיה שמפיקה תחנת כוח שלמה.

 

חברת החשמל מסרה: "אנו עורכים עשרות ניסויים כדי למצוא את הדרך הטובה ביותר להורדת צריכת החשמל. החברה מקיימת ניסויים גם בתחום ניהול הביקוש, וכשתגיע התוצאה הטובה ביותר החברה תודיע על כך".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x