$
רכב

פרסום ראשון - תקנות הייבוא המקביל: לא יותר מ-3 תוצרים ליבואן

כך קבע משרד התחבורה לקראת אישור התקנות בוועדת הכלכלה; כמו"כ יבואן יחוייב להון עצמי של 10 מיליון שקל

שרון ביידר 16:1621.10.09
משרד התחבורה צפוי להביא את תקנות הייבוא המקביל של כלי רכב לישראל לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת בשבועות הקרובים. בצו חדש שהעביר לפני שימוע עם נציגי היבואנים והמועצה להגנת הצרכן ושהגיע לידי "כלכליסט", מחמיר משרד התחבורה את הדרישות הראשוניות מהיבואנים. כל יבואן מקביל יוכל
לייבא עד 3 תוצרים של רכב. יבוא מקביל רציף מעבר ל-3 שנים יוכל להביא את משרד התחבורה לשנות את החלטתו ולהגדיל את מספר התוצרים אשר יבואן מקביל מורשה להביא.

 

היבואנים המקבילים יוכלו לרכוש מכוניות ישירות מהיצרנים, או ישירות מספקי רכב באירופה וארה"ב - שהנם בעלי ותק מכירה של מינימום 3 שנים, היקף המכירות שלהם עומד על מינימום של 5 מיליון יורו בשנה ומספר המכוניות שהם מוכרים עומד על מינימום של 250 כלי רכב.

 

ההון העצמי שיידרש מיבואן מקביל יעמוד על 10 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון שקל שנדרשו ממנו על פי התקנות הקודמות שטרם אושרו. היבואן יאלץ להביא גם ערבות בנקאית בסכום של 8 מיליון שקל. יבואן מקביל של אופנועים יאלץ להציג הון עצמי של 1.5 מיליון שקל וערבות בנקאית של מיליון שקל.

 

יבואנים מקבילים יחוייבו להיות בעלים של אולם תצוגה אחד לעומת 4 אולמות תצוגה שחייבו התקנות הקודמות שטרם אושרו.

 

יבואן הרכב המקביל יחוייב להציג רשימת מוסכים שחתמו איתו על הסכמי שירות, ובמקרה של קריאה חוזרת (Recall) יחוייב לטפל במכונית מוסך היבואן הרישמי כשהיצרן נושא בעלויות. בנושא זה, נציגים של יבואני רכב בכירים אמרו ל"כלכליסט" כי במקרה של קריאה חוזרת שבה נקראים לתיקון בצורה גורפת דגמים מסויימים של יצרן, לקוחות הייבוא המקביל ייתקלו בקשיים לקבל שירות, בדומה ללקוחות היבוא האישי כיום. הסיבה העיקרית לכך היא הודעת הקריאה החוזרת שיוצאת ישירות מיצרן הרכב ליבואן, ובמקרה של יבוא מקביל מגיעות המכוניות לארץ גם מסוכנים מורשים של היצרן באירופה וארה"ב וליצרן הרכב אין מידע על כך שהיא נמצאת בישראל.

 

יבואני רכב אמרו ל"כלכליסט" כי בעיית הקריאה החוזרת אינה הבעיה היחידה - הייבוא המקביל עשוי לאפשר יבוא של שלל דגמים של מכוניות המיוצרות בארה"ב, יפן ואירופה, וליבואן המורשה בארץ את הטכנולוגיה או החלפים המתאימים בכדי לטפל בהם בצורה ראויה. לדברי היבואנים הדבר עלול להוביל למצב שבו כלי רכב מייבוא מקביל עשויים להיות מעוכבים במוסכים במשך שבועות עד קבלת החלפים, וכי לא ניתן לדעת האם כל הלקוחות אכן יזכו לשירות ראוי לכלי הרכב שלהם.

 

עם זאת, ליבואני הרכב הוותיקים יהיה אסור לסרב לטפל במכוניות יבוא מקביל. על פי התקנות החדשות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x