$
בארץ

בלעדי: הרכבת הקלה בירושלים קברה תחתיה את החשמל

תקלה נוספת בדרך לרכבת: חברת החשמל טוענת כי התשתיות שהזיזה לצורך בניית המסילה ברחוב יפו - נקברו בבטון

ליאור גוטמן 11:2530.07.09

הקמת מערך הרכבת הקלה בירושלים לאורך רחוב יפו מטרידה לא רק את הסוחרים, אלא גם את חברת החשמל. ל"כלכליסט" נודע כי במהלך העבודות ברחוב כוסו תשתיות החשמל בבטון.

 

הדברים נחשפו במכתב ששלחה חברת החשמל למנכ"ל עיריית ירושלים יאיר מעיין. אנשי חברת החשמל טוענים כי הזיזו

את תשתיות החשמל ממרכז רחוב יפו לצדדיו, כדי לאפשר את העבודות לבניית הרכבת. אולם לטענתם, הם גילו כי התשתיות כוסו בבטון, מבלי שאיש יידע אותם בדבר.

 

לדברי חברת החשמל, כל טיפול בתקלה ברחוב דורש "פתיחת ריצוף, שבירת כיסוי עבה של בטון וחיתוך ברזלים". החברה טוענת כי אחת התקלות דרשה 18 שעות עבודה שכללו "איתור, חציבה בבטון, התגברות על מכשולים ותיקונם". יש לציין כי מדובר גם בתשתיות חברת סלקום וחברת שטראוס, שהציבו לטענת חברת החשמל עמודי שילוט או תשתית מקומית ללא תיאום. הפתרון, על פי חברת החשמל, הוא הקמת פורום לתיאום עבודות תשתית שיחבר את כלל הגופים שפועלים בתחום.

 

מחברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה, נמסר שנושא תיאום התשתיות נמצא באחריות עיריית ירושלים וסיטיפס אינה מבצעת עבודות מבלי שאושרו ותואמו עם כלל הגורמים לרבות חברת החשמל. "חברת החשמל הכירה את תוכניות העבודה ואת לוחות הזמנים. זמן רב לאחר שהסתיימו עבודות הריצוף התעוררה חברת החשמל וביקשה לבצע תיקונים לאורך התוואי, דבר שחייב את פירוק הריצוף שכבר הונח. סיטיפס הסכימה לצקת בשולי הרחוב רצועת בטון מוחלש (ברוחב מטר אחד) על מנת להקל על חברת החשמל בביצוע תיקונים בעתיד".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x