ישראל מתחברת לכלכלה
 

רכב

מילון כלכליסט
(ארכיון)
(ארכיון) 
צילום: אביגיל עוזי
מניות קשורות לכתבה
    חדשות מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    תוכנית גריטת מכוניות ישנות יוצאת לדרך; גורם במשרד התחבורה: התימרוץ אינו אפקטיבי

    בעל רכב שגילו מעל 20 שנה יהיה זכאי לסכום של 3,000 שקל בתמורה לגריטת רכבו, עפ"י תוכנית משותפת של המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, משרד האוצר ומשטרת ישראל. הגורם: גובה התימרוץ מזמין גורמים עבריניים להיות מעורבים

    גלית שפיר וליאור גוטמן

    01.06.09, 13:11
    21 תגובות
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    מוקדם יותר היום פורסם, כי המשרד להגנת הסביבה יפרסם בימים הקרובים מכרז להפעלת אתרים מורשים לתוכנית גריטת כלי רכב ישנים. תוכניות מסוג זה הופעלו באירופה ובצפון אמריקה.


    על פי התוכנית, בעל רכב שגילו מעל 20 שנה יהיה זכאי לסכום של 3,000 שקל בתמורה לגריטת רכבו. בעל הרכב יהיה זכאי לקבל את הכסף רק לאחר שביטל את רישיון הרכב במשרד הרישוי.

     

    התוכנית תכלול הפעלה של 6 אתרים ברחבי הארץ, במשרד להגנת הסביבה צופים כי בכל שנה ישתתפו בה 6,000 כלי רכב.

     

    מדובר בתוכנית המשותפת למשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, משרד האוצר ומשטרת ישראל. עבור הפרויקט הוקצו 20 מיליון שקל והתכנון הוא להפעילו בתחילת שנת 2010.

     

    השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "הורדת מכוניות ישנות מהכביש תסייע לצמצם את זיהום האוויר, תעלה את רמת הבטיחות ותמנע השלכת פסולת ברחבי המדינה. הכסף לתוכנית נמצא ואין סיבה שלא נצא לדרך".

     

    אולם מבדיקת "כלכליסט" עולה, שיותר מ-50 אלף מכוניות ממודל 1989 ומטה נעות כיום בכבישי ישראל, כך שגם אם מגרשי הגריטה יעבדו מסביב לשעון,

    עדיין יידרשו יותר משמונה שנים להעלים את כל המכוניות הישנות מהכביש.

     

    "המשרד להגנת הסביבה רוצה להוריד יותר מכוניות מהכביש אבל משרד האוצר לא מוכן לתקצב את זה. התמרוץ הנוכחי לא אפקטיבי והתוכנית כולה עלולה להישאר על המדף או למשוך גורמים עבריינים", מסביר בכיר במשרד התחבורה שמעורב בעניין. לדבריו, עדיף להעלות משמעותית את התמורה בעבור רכב ישן, כך שהכסף ישמש מנוף מימוני לקניית רכב חדש יותר.

     

    אמיר זלצברג, מ"מ ממונה זיהום אוויר מרכב במשרד להגנת הסביבה מסביר, שהתמורה עבור רכב ישן נקבעה ביחס למחיר המחירון של לוי יצחק למכוניות בנות 20 שנה. "מדובר במחיר שהוא מספיק אטרקטיבי, אבל לא גדול מדי".

     

    יצויין, שבמציאות התחבורתית הנוכחית, חלק מבעלי המכוניות ימשיכו לנסוע במכוניות ישנות, כיוון שזו הדרך היחידה שלהם להגיע למקום העבודה, כך שהמדינה תמשיך להרוויח כסף מאזרחים בעלי מכוניות ישנות, כסף שמקורו בקניית חלפים לרכב ישן או דלק לרכב מזהם. על פי נתוני רשות המיסים, ב-2008 הסתכמו הכנסות המדינה מחלקי חילוף למכוניות ב-277 מיליון שקל, עלייה של 3.8% ביחס ל2007.

     


    21 תגובות ל ”תוכנית גריטת מכוניות ישנות יוצאת לדרך; גורם במשרד התחבורה: התימרוץ אינו אפקטיבי“

    (21 תגובות)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות