יבואני הרכב הזהירו מעליות; עכשיו הם דווקא מוזילים את המכוניות
לאחר פרוץ המשבר הכלכלי ולקראת סוף 2008 הפצירו היבואנים בלקוחות למהר ולקנות רכבים לפני שיעלה המחיר. כעת, לאחר שנקבעו תקרות קבוצות שווי השימוש ע"י רשות המיסים, מתחילות דווקא הוזלות. דגמים מסויימים של ניסאן, פורד וטויוטה - בין אלה שיוזלו
בשנה האזרחית הקודמת, כאשר המשבר הכלכלי היכה במשק הישראלי, הודיעו יבואני רכב רבים לציבור, שכדאי לרכוש מכוניות עוד ב-2008 ולא להמתין לשנה הבאה. לדבריהם, הסיבה לכך היתה שדגמים רבים עתידים להתייקר.
אלא, שבפועל קרה תהליך שונה. עד סוף השנה שררה אי-ודאות בענף הרכב, בנוגע לקביעת גובה תקרות קבוצות שווי השימוש במשק. אתמול (ג') הודיעה רשות המיסים, על כוונתה לא לשנות את גובה התקרות ובנוסף, לאפשר רק ליבואנים שמייבאים את המכוניות ביורו לשנות את מחירן.
כתוצאה מכך, יכלו היבואנים, לאחר תקופת המתנה ארוכה, לקבוע סופית את מחיריהם של דגמים רבים. החדשות הגדולות, במיוחד עבור הצרכן הפרטי, הן הוזלות נרחבות עליהן עתידים להכריז היבואנים.
המכוניות שיוזלו
כך לדוגמה, בקרסו, יבואנית רנו וניסאן, הוחלט להוזיל את מחירו של המיני-וואן ניסאן נוט מ-119 אלף ל-111 אלף שקל. מחיר זה יאפשר למיני-וואן להיכנס לקבוצת שווי השימוש השנייה ולהימכר לציי הרכב. דלק מוטורס, יבואנית פורד, הוזילה את מחירו של המיני-וואן S MAX מ-196 אלף שקל ל-191 אלף. מחיר זה ממצב אותו בקבוצת שווי השימוש החמישית.
"חלק ניכר משינויי המחיר שנראה בימים הקרובים אינם קשורים לרשות המיסים", מסביר בכיר בענף: "יבואני הרכב ביצעו כבר בשנה שעברה הערכות והתוו מדיניות שיווק, שנוגעת לדגמים רבים. כעת, לאחר שרשות המיסים הכריזה על גובה קבוצות שווי השימוש באופן סופי, ניתן להוציא את תוכניות השיווק לפועל".
יצויין, שבצד ההוזלות הנרחבות בוצעו גם התייקרויות במחיריהם של דגמים מסוימים. כך לדוגמה, העלתה צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן ואאודי, את מחירם של דגמים מסוימים. UMI, יבואנית שברולט, העלתה את מחיר האפיקה מ-147 אלף שקל ל-152 אלף.