$
בארץ

הרכבת תצא למכרז לרכישת 55 קרונות דו קומתיים ו-14 קטרים שיתווספו לצי הקיים

המכרז בהיקף של כ-50 מיליון יורו צפוי להתפרסם בעקבות אישורו על ידי דירקטוריון הרכבת בשבוע שעבר, כך עולה מתוכנית העבודה של רכבת ישראל לשנת 2009

גיא מי-טל 01:0629.11.08
הרכבת תצא למכרז לרכישת 55 קרונות דו קומתיים ו-14 קטרים שיתווספו לצי הקיים. המכרז בהיקף של כ-50 מיליון יורו צפוי להתפרסם בעקבות אישורו על ידי דירקטוריון הרכבת בשבוע שעבר, כך עולה מתוכנית העבודה של רכבת ישראל לשנת 2009. הדברים נאמרו על ידי מנכ"ל הרכבת, חקי הראל בשבוע שעבר
במהלך הצגת תוכניות עבודה של משרד התחבורה והתאגידים הכפופים לו.

 

הראל סיפר כי בשל מחסור בקרונות וקטרים נפגעת רמת השרות לנוסע ולעיתים מגיעה תפוסת הנוסעים בקרונות למעל 140%. לאחרונה החלו להגיע לישראל חלק מ-86 הקרונות המיוצרים על ידי חברת סימנס , שזכתה במכרז הרכבת כבר לפני שלוש שנים, אך עיכובים בייצור גרמו לדחיה בהספקת הקרונות בכשנה וחצי. הדבר הקשה על הרכבת לעמוד בביקוש הגובר של נוסעים.

 

קצב גידול הנוסעים ברכבת עומד מדי שנה על בין 11%ל- 15% ובשנה שחלפה נסעו ברכבת כ-31 מיליון בני אדם.

ברכבת מנסים להתגבר על הביקושים המגיעים לשיא בעיקר בימי ראשון, הימים בהם חיילים חוזרים לבסיסם והעומס על הרכבת רב. לאחרונה אף הפעילה הרכבת מערך כפול של רכבות, כלומר מספר כפול של קרונות המחוברים על ידי קטר, בקווים בהם יש ביקוש גבוה.

 

הראל ציין כי בשנת 2009 לא תיפתח אף תחנת רכבת חדשה, אך במסגרת תוכנית האצה של האוצר תקודם הקמת שתי תחנות נוספות.

 

ביום ראשון אמורה הממשלה לדון ולהכריע על גורלה של הרכבת המהירה לירושלים. זאת בעקבות מחלוקת בין האוצר למשרד התחבורה על נחיצות הקו בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בהשלמתו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x