$
בארץ

המפקח על הביטוח באוצר: מקווה שאמנת השירות של חברות הביטוח לא תהפוך לפוסטר

ידין ענתבי אמר בנאום בכנס לשכת סוכני הביטוח כי האוצר יעשה צעד ראשון לכיוון הרגולציה העצמית, ו"ניתן לחברות להוכיח את עצמן"

איתן כהן 19:44 08.09.08

 

"אני מאוד מקווה שאמנת השירות שמציעות חברות הביטוח לא תהפכנה לפוסטר", כך אמר הערב (ב') ידין ענתבי ,המפקח על הביטוח במשרד האוצר, בנאום אותו נשא הערב בכנס לשכת סוכני הביטוח באילת.

 

לדבריו, "חברות הביטוח מפנימות בעצמן את כוחות השוק ואת חשיבות השירות ללקוח ולכן העבירו לנו אמנת שירות שהיא בעצם רגולציה עצמית בנושא סילוק תביעות שהוזנח שנים ארוכות. כעת אנחנו הולכים לגבש פשרה שאומרת שאנו נעשה את הצעד הראשון לכיוון הרגולציה העצמית וניתן לחברות הביטוח הזדמנות להוכיח עצמן".

 

ענתבי דיבר בנאומו על שני כלים נוספים אותו מקדם האגף בראשו הוא עומד כלפי המבוטחים: האחד - מידע סטטיסטי אודות סילוק תביעות אותו חברות הביטוח יהיו חייבות לפרסם על מנת שהציבור הרחב יוכל לבדוק איזה חברת ביטוח משלמת את התביעה מהר יותר ובלי הרבה בירוקרטיה. למעשה מדובר בעוד כלי ביקורת על חברות הביטוח ויחסיהן עם הלקוחות. בנוסף, ציין ענתבי, את יחידת תלונות הציבור במשרד המפקח על הביטוח שעוברת בימים אלה שדרוג על מנת לתת מענה יעיל למבוטחים.

 

אודי כץ ,נשיא לשכת סוכני הביטוח, שעלה לנאום מיד אחריו אמר כי "אנו, סוכני הביטוח, מחויבים למבוטח. חובתנו לתת לו את השירות הטוב ביותר. אלא שבמקרים רבים ידינו כבולות ואנו נותרים חסרי אונים. לא נוכל עוד לקבל גזירה זו, לא נסכים לרמת שירות נמוכה מחברות הביטוח. הגיע הזמן שבמאה ה-21 נקבע אחת ולתמיד סטנדרטים מחייבים, ונגבש דפוסי עבודה ברורים ומוגדרים. צורך זה מקבל משנה תוקף בסביבה התחרותית, הדינמית והתובענית שבה אנו פועלים."

 

כץ סימן את היעד של הלשכה לשנה הבאה: "על מנת להבטיח שירות טוב יותר למבוטח, הלשכה הכריזה על שנת 2009 כשנת השירות בחברות הביטוח. כנשיא הלשכה הצבתי נושא זה בראש סדר העדיפויות ומיניתי תת ועדה שתגבש את המלצותיה בדבר הסטנדרטים המתבקשים במתן השירות לסוכן, והלשכה תציגן בפני החברות."

x