$
בארץ

יותר מ-1,000 מתמחים החליטו: נגיש מכתבי התפטרות

נציגיהם: "אנחנו אוהבים את המקצוע שלנו, אך לא נוכל לעסוק בו בתנאים האלו ולכן אנחנו מגישים את ההתפטרות". מכתבי ההתפטרות ייכנסו לתוקף בתוך 30 יום

כתבי ynet 15:0804.08.11

יותר מ-1,000 רופאים מתמחים יגישו מכתבי התפטרות במחאה על ההסכם המסתמן בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר. נציגי המתמחים מסרו כי "אנחנו אוהבים את המקצוע שלנו, אך לא נוכל לעסוק בו בתנאים האלו ולכן אנחנו מגישים את ההתפטרות".

 

"ההסכם ריק מתוכן והתנאים של האוצר מבזים.

היד רעדה, אבל מוטלת עלינו אחריות ציבורית למען הדורות אחרינו", הוסיפו הנציגים, שציינו כי מכתבי ההתפטרות ייכנסו לתוקף בתוך 30 יום.

 

ארגון המתמחים, שלא הוכרו כצד בסכסוך העבודה, איים כבר הבוקר (ה') לממש את איום ההתפטרות של חבריו, ברקע ההסכמות שהושגו בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר.

 

המתמחים כינוס כנס חירום. ד"ר רם משאל, מתמחה מבית החולים אסף הרופא, אמר הבוקר שמטרת הכינוס "היא קודם כל להתעדכן במשא ומתן, אחרי שבימים האחרונים נעשה ניסיון למדר את נציג המתמחים מההסכמות. ממידע שקיבלנו עולה כי האוצר לא מתכוון לדון בענייני שכר, דבר שלחלוטין לא מקובל עלינו ולכן נצטרך להחליט לגבי הצעדים הבאים. מבחינתנו כל האופציות פתוחות, לרבות התפטרות המונית מהתפקיד".

 

לפי גורם נוסף מקרב המתמחים, "אנחנו לא מוכנים בשום אופן להתפשר על השכר השעתי, הקו האדום שלנו הוא 50 שקלים לשעה וכעת מדובר על 27 שקלים בלבד, דבר שמבחינתנו הוא ייהרג ובל יעבור. יש הרגשה שהאוצר ניסה לתמרן את המשא ומתן כך שעיקר הבעיות של הרפואה הציבורית נפתרו - אבל שאלת השכר של הרופאים נותרה פתוחה והיא ליבת העניין מבחינתנו".

 

"לא נוותר על תוספות השכר"

 

מתמחה אחר אמר: "השטח כרגע לא רגוע, יש מתמחים שרוצים להתפטר ואחרים שחושבים שכדאי להמשיך במשא ומתן ולכן נתכנס כדי לקבל החלטה משותפת. בכל אופן לא נהיה מוכנים לוותר על תוספות השכר השעתיות".

 

אתמול נמסרה הודעה משותפת מההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן, הפסיק את שביתת הרעב ואמר כי "זהו רגע היסטורי, יש רצון אמיתי. באמת יש פה פריצת דרך".

 

הצדדים מסרו כי במסגרת המשא ומתן סוכם על הקצאת אלף תקנים נוספים לבתי החולים הציבוריים, תקנים שיעוגנו בהסכם קיבוצי. תקנים אלו הינם בנוסף לתקנים הניתנים בגין תוספת המיטות עליהן החליטה הממשלה בחודש פברואר האחרון.

 

בהודעה נמסר כי הקצאת תקני המתמחים, לצורך הפחתת מספר תורנויות המתמחים לעד 6 תורנויות בחודש, תחל באופן מיידי ותיפרס על פני השנתיים הקרובות. התקנים הנותרים יוקצו למתמחים ולמומחים, תוך מתן העדפה לפריפריה. בנוסף, סוכם על העמדת תקציב של עד 300 אלף שקלים, לצורך מתן מענקים על מנת לעודד רופאים לעבור לעבוד בפריפריה ובמקצועות במצוקה בהם יש מחסור בכוח אדם. המשא ומתן בין הצדדים צפוי להימשך.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x