$
אינטרנט

דו"ח מצב האינטרנט של בזק: 60% מההורים עוקבים אחרי פעילות ילדיהם בווטסאפ

העלייה המשמעותית בשימוש של ילדים ובני נוער ברשת מדאיגה לא מעט הורים בישראל. מגמות נוספות מראות שהישראלים מורידים הרבה פחות אפליקציות וצופים פחות בטלוויזיה בזמן אמת

רפאל קאהאן 12:3707.12.16

בזק פרסמה היום (ד') את הדו"ח השלישי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2016. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים ברשת. בבזק הסבירו שהדו"ח מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה.  

 

הדו"ח נערך בין השאר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב כ-1,000 משתמשים כולל בני נוער. מהדו"ח עולה כי בשנת 2016 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.4 מיליון. רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח, עומד כיום על כ-65 מגה, שהיא לדברי החברה, עליה של כ- 30% בהשוואה לשנה שעברה.  

 

הילדים גולשים יותר וההורים מפקחים הילדים גולשים יותר וההורים מפקחים

 

עוד התגאו בבזק שהגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-4 גיגה ביום, עליה של 38% תוך שנה. 10% מהבתים הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ-60% מגבים תמונות וסרטונים על גבי הענן.  

 

נתון חדש ומטריד מדבר על כך שלאחד מתוך 5 משתמשים פרצו למייל, לפייסבוק או לחשבונות אחרים. למרות העלייה בחשיפה לשיימינג ובמספרם העולה של הפריצות לחשבונות הדיגיטלים, עולה מהדו"ח כי יותר ממחצית מהנוער עדיין שומרים תמונות מביכות בסמארטפון, לעומת 7% בלבד מבני ה-55 ומעלה. 

 

כ-60% מההורים לילדים עד גיל 13 עוקבים אחרי פעילות הילדים שלהם בווטסאפ - כלומר מחטטים להם בהודעות. 51% מהגולשים ציינו שהילדים שלהם רואים וידיאו ביוטיוב, 43% משוחחים עם חברים, 20% נעזרים ברשת לצרכי לימודים ו-11% גולשים בפייסבוק.  

 

יש עלייה משמעותית באחוז הילדים המשתמשים באינטרנט. הילדים בעיקר רואים סרטים וסדרות ברשת, אבל ההורים שלהם דווקא מפחדים מפייסבוק ואינסטגרם: 49% מההורים לילדים בגילאי 6-13 אוסרים על הילדים להוריד אפליקציות. הרוב אוסרים על אינסטגרם ופייסבוק ושליש גם על ווטסאפ. 

 

נתון מעניין נוסף נוגע לשימוש של הישראלים בסמארטפונים. השנה דווקא הורדו הרבה פחות אפליקציות מאשר בשנתיים הקודמות. ב-2016 הורדו רק 11 אפליקציות חדשות בממוצע לעומת 32 אפליקציות חדשות שהורדנו בשנת 2014, נפילה של כ-66%. 

 

בהתייחס להרגלי הצפייה בטלוויזיה, הדו"ח מצא שאחוז השימוש בה יורד באופן קיצוני בקרב הצעירים יותר. רק 10% מדור העתיד, כלומר מבני ה-34 ומטה מקפידים לצפות בטלוויזיה בזמן אמת בעוד שלמעלה מ-40% צורכים את התוכן הטלוויזיוני בזמנם החופשי לפי בחירתם.  

 

נתון נוסף המוכיח עד כמה התרחקנו מהסלון מראה כי 75% מהנוער, צורך תוכן וידיאו באמצעות הסמארטפון. ורק 29% מהם עדיין צופים במסך הגדול. עם זאת, חדשות ותוכניות ריאליטי עדיין נצרכות בלייב. נתון זה מתייחס לכלל האוכלוסייה.

 

נתון מעניין נוסף העולה מהדו"ח מצביע על כך שהצפייה הישירה הפכה לנורמה כאשר 30% מהגולשים משתמשים בתוכנות סטרימינג פירטיות, ול-8% אפילו אין טלוויזיה רב-ערוצית. כשליש מהגולשים צורכים את הסדרות והסרטים האהובים עליהם מהמחשב או מהנייד ואין להם שום עניין בלוח השידורים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x