$
חדשות טכנולוגיה

טויוטה הכריזה על הקמת ברית אסטרטגית עם אובר

יצרנית הרכב היפנית לא פרסמה את היקף ההשקעה שלה בחברת הנסיעות אך ציינה שהיא תהווה בסיס לשותפות אסטרטגית משמעותית. ההודעה התפרסמה יום אחרי שפולקסווגן הודיעה על השקעה של 300 מיליון דולר ב-Gett

עומר כביר 11:1025.05.16

טויטה משקיעה במפתחת אפליקציית הזמנת הנסיעות אובר (Uber), כחלק מברית אסטרטגית בין שתי החברות שתאפשר לנהגי אובר לחכור רכבים של טויטוה בתנאים מועדפים - כך לפי הודעה שפרסמה יצרנית הרכב.

 

ההודעה מתפרסמת יום אחרי ש-Gett (לשעבר גט טקסי) הודיעה על השקעה של 300 מיליון דולר מפולקסווגן הגרמנית. טויוטה ואובר לא פרסמו את היקף ההשקעה, אך ציינו שהיא תהווה בסיס לשותפות אסטרטגית משמעותית בין שתי החברות.

 

 טרביס קלניק, מנכ"ל אובר טרביס קלניק, מנכ"ל אובר צילום:רויטרס

 

בשלב הראשון עתידות החברות להציע לנהגי אובר שירות החכרת רכב, במודל שיאפשר להם לכסות את עלות ההחכרה באמצעות הרווחים שלהם מעבודתם עם אפליקציית הזמנת הנסיעות. המתחרה העיקרית של אובר בארה"ב, Lyft, מציעה שירות דומה בשיתוף עם ג'נרל מוטורס, שהשקיעה 500 מיליון דולר בחברה, במסגרתו יכולים נהגים לחגור רכב בעלות של 99 דולר לשבוע ו-20 סנט למייל.

 

בנוסף לשירות החכרת הרכב יבדקו טויטה ואובר פעילות משותפת במגוון תחומים, כמו פיתוח אפליקציות סיוע לנהגי אובר, שיתוף ידע בתחומי מחקר משותפים וקידום תוכנית מיוחדת למכירת רכבי טויוטה לנהגי אובר.

 

"לשירותי הזמנת נסיעות יש פוטנציאל ענק בכל הנוגע לעיצוב עתיד הניידות", אמר נשיא חטיבת Connected Company בטויוטה, שיקגי טומויאמה, בהודעה לעיתונות. "באמצעות שיתוף הפעולה עם אובר, נבדוק דרכים חדשות לספק שירותי ניידות מאובטחים, נוחים ואטראקטיביים".

 

ההודעה של טויוטה חותמת שבועיי סוערים במיוחד בתחום ההשקעות בשירותי הזמנת נסיעות, אחרי שלפני כשבועיים הודיעה אפל על השקעה של מיליארד דולר במתחרה העיקרית של אובר בשוק הסיני, דידי צ'אקסינג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x