$
תקשורת

מנכ"ל משרד התקשורת נגד בזק: מפרה את ההוראות ביחס לרפורמה בשוק הסיטונאי

בפגישת עבודה סוערת עם נציגי בזק איים אבי ברגר להטיל על החברה קנסות כבדים עקב יישום לקוי של הרפורמה שהושקה אתמול. בזק: "משרד התקשורת הכניס ברגע האחרון שינויים מהותיים"

אופיר דור 15:2318.02.15

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר תקף בחריפות את נציגי בזק על יישום הרפורמה בשוק התקשורת הקווית שיצאה לדרך אתמול. במהלך פגישת עבודה סוערת שהתקיימה היום הבהיר ברגר לסמנכ"לית הרגולציה בבזק שרון פליישר-בן יהודה ולסמנכ"ל הטכנולוגיות יובל קינן כי החברה מפרה את הוראות המשרד וכי הוא שוקל להטיל עליה קנסות כבדים. 

ברגר זימן את נציגי בזק וספקיות האינטרנט בעקבות בעיות שהתעוררו ביישום הרפורמה שהקשו על חיבור לקוחות לחבילות האינטרנט החדשות שהשיקו 012 (פרטנר) ו-018 אקספון. במסגרת הרפורמה מחויבת בזק לאפשר לספקי האינטרנט גישה לתשתית הקווית שלה במחירים מסובסדים שקבע המשרד, כדי שהם יוכלו לשווק חבילות משולבות במחיר מוזל של תשתית וספק אינטרנט. 012 ואקספון השיקו אתמול חבילות של 100 מגה (ספק ותשתית) ב-100 וב-99 שקל, בהתאמה.

 

בזק טוענת כי היא משתפת פעולה באופן מלא עם המשרד, אך ספקיות האינטרנט מתלוננות כי היא מסרבלת ומעכבת את התהליך. ברגר נוטה לצדד בעמדת ספקיות האינטרנט. 

 

מנכ"לית בזק סטלה הנדלר. "לא ניתן ליישם את השינויים בזמן כל כך קצר" מנכ"לית בזק סטלה הנדלר. "לא ניתן ליישם את השינויים בזמן כל כך קצר" צילום: יחיאל ינאי

 

מה דעתך על מניית בזק:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

המחלוקות העיקריות נוגעות לאופן ההתקשרות בין בזק לספקים. בזק הקימה פורטל ייעודי ומבקשת מהספקים לתקשר איתה דרכו, בעוד הם רוצים שהתהליך יהיה מהיר יותר וייעשה בפנייה במייל או בטלפון. כמו כן, בזק דורשת מהספקים להעביר שורה ארוכה של נתונים על הלקוח, כמו מספר המנוי שלו, כדי לבצע את העברתו במערכות.

 

נושא מהותי נוסף הוא אם הלקוח יצטרך להתנתק מבזק בעצמו כדי לעבור לספקים החדשים. בזק מתעקשת שהספק חייב להעביר לה מייל ניתוק חתום על ידי הלקוח, כדי שהיא תדע בוודאות שהוא מעוניין להתנתק. בעוד הספקים ומשרד התקשורת טוענים כי עצם ההוראה שלהם להעביר אותו מהווה הסכמה מצידו לניתוק.

 

בזק יצרה חיבור הנדסי שעשוי לגרום לכך שהלקוח ינותק ממנה ולא יחובר לספק, אלא לאחר מספר שעות, בעוד משרד התקשורת דורש חיבור בתוך דקות, כך שהמנוי לא יישאר מנותק מהאינטרנט לזמן ממושך.

 

מבזק נמסר בתגובה כי החברה "חיברה את מפעילות התקשורת למערכת השוק הסיטונאי שהקימה, והיא מספקת באופן מעשי שירות זה. אנחנו מעוניינים לאפשר לצרכנים המבקשים להתחבר לשוק הסיטונאי מעבר פשוט, אך עם זאת ללא טעויות ותקלות שעלולות להשפיע על השירות ללקוחות.

 

"יש להבין כי בליל השקת המהלך קבע משרד התקשורת תיקונים מהותיים של הרגע האחרון בדרך פעולת השוק הסיטונאי, ושינה למעשה את תיק השירות שהוא עצמו קבע קודם לכן. לא ניתן ליישם את השינויים הללו בלוח זמנים קצר. על כל הצדדים מוטלת החובה והאחריות לסייע בפתרון הסוגיות המורכבות הנובעות מהפעלת השירות הסיטונאי שזה עתה הוקם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x