$
אינטרנט

רוב הגולשים בארץ מוכנים לוותר על אמא בתמורה לאינטרנט

סקר שערכה חברת גוגל בישראל מצא כי הגולש הממוצע מוכן לוותר על סקס, הורים, היכולת לדבר והיכולת לשמוע על מנת שיוכלו להמשיך ולגלוש באינטרנט. עם זאת, הם עדיין מעדיפים לקנות אוכל ובגדים בחנויות

עומר כביר 13:2528.10.14
גולשים ישראלים מבלים באינטרנט ארבע וחצי שעות מדי יום, ומרביתם אף מוכנים לוותר על אמא שלהם למשך שנה לטובת המשך החיבור לרשת. אבל עדיין, לפעולות אישיות דוגמת פרידה מבן זוג או קבלת ייעוץ רפואי הם עדיין מעדיפים להשתמש באמצעים המסורתיים יותר של שיחת טלפון או פגישה פנים מול פנים. כך עולה מסקר שפרסמה היום (ג') ענקית הטכנולוגיה גוגל.

 

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר Market Watch IPSOS, הנשאלים גולשים באינטרנט כ-4.5 שעות מדי יום, 2.8 שעות מתוכן (62%) שלא למטרות עבודה או לימודים.  בנוסף, הגלישה באינטרנט פופולרית הרבה יותר משיחה עם אנשים אחרים (שלה מוקדשים רק 2.8 שעות בסך הכול), צפייה בטלוויזיה (2.2 שעות) או קריאה (שעה אחת בלבד).

 

אמא יש רק אחת, אבל האינטרנט תמיד מחוברת אמא יש רק אחת, אבל האינטרנט תמיד מחוברת

 

100% מהנשאלים אמרו שהם משתמשים באינטרנט לחיפוש מידע, 99% לניהול אימייל, 98% גולשים באתרי תוכן, 94% צופים בסרטונים ו-92% גולשים ברשתות חברתיות. בנוסף, 88% מבצעים קניות ברשת, 87% מאזינים למוזיקה, ושירותי צ'אט כגון וואטסאפ, יחד עם חיבור לצרכי עבודה, ניהול ארכיון תמונות והורדת אפליקציות כולם קיבלו 82%.

 

חרף הפופולריות של הגלישה באיטנרנט וההתפתחות של שירותים מקוונים מתקדמים, בכל הנוגע לעניינים אישיים מרבית הנשאלים עדיין מעדיפים את האמצעים המסורתיים של שיחת טלפון או פגישה פנים מול פנים. אלו כוללים פעולות כמו קבלת ייעוץ רפואי (80%), פרידה מבן/בת זוג ותיק (89%), פרידה מבן/בת זוג חדש יחסית (73%), עדכון חבר באירוע עצוב ומשמעותי (71%), קבלת ייעוץ פיננסי (65%), קביעת דייט ראשון (51%) או קניית בגדים (64%) ומצרכי מזון (57%). יש רק פעולת תשלום אחת שמרבית הישראלים מעדיפים לבצע ברשת – תשלום חשבונות (72%).

 

סדרת שאלות אחרת בדקה על אילו דברים יסכימו הנשאלים לוותר לטובת המשך חיבור לרשת. אמא אולי יש רק אחת, אבל מה היא כבר לעומת פייסבוק: 59% מהגברים ו-47% מהנשים אמרו שיוותרו על אמא שלהם למשך שנה לטובת האינטרנט. יותר משליש מהנשאלים מוכנים לשתוק למשך שבוע בתמורה להמשך גלישה ברשת, ו-42% הצהירו שהם מוכנים לוותר על האפשרות לשמוע למשך שבוע. 72% מהנשאלים הצהירו שיסכימו להתנזר ממין למשך חודש רק כדי להמשיך לגלוש ברשת, בעוד 47% מהנשים ו-25% מהגברים היו מוכנים להתנזר ממין למשך שנה שלמה.

 

בקרב הנשאלים שהם גם הורים לילדים, 30% העריכו שילדיהם יעדיפו לוותר עליהם לשבוע בתמורה להמשך גלישה ברשת, כאשר בקרב הורים לילדים בני 16 ומעלה עמד שיעור זה על 58%. 12% מהנשאלים העריכו שבן או בת זוגם יעדיפו שלא לראות אותם במשך שבוע בתמורה להמשך גלישה באינטרנט.

 

ראוי לציין כי הסקר של גוגל אומנם עוסק בגולשים ישראלים ומקודם תחת הכותרת “הגולש הישראלי 2014", אלא שהוא נערך רק בקרב גולשים יהודים דוברי עברית. הסקר לא לוקח בחשבון חלקים נרחבים מאזרחי ישראל, דוגמת ערבים-ישראלים (שמהווים כ-20% מהאוכלוסייה), או יהודים שאינם דוברי עברית (בעיקר אוכלוסייה מבוגרת יחסית, אך כזו שעדיין עושה שימוש נרחב ברשת), ולכן האמירה שהוא מייצג את הרגלי הגלישה של הגולש הישראלי אינה מדויקת. בגוגל ישראל סירבו להגיב לטענה זו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x