• תפריט
הייטק והון סיכון

אאוטבריין תפסיק לקדם תוכן שיווקי, צפויה להפסיד מיליוני דולרים

החברה, שמפעילה מנוע חיפוש כתבות באתרים כמו CNN, רויטרס ואחרים, החליטה כי לא תקדם עוד תוכן בתשלום - מה שיגרור הפסדים בטווח הקצר. עם זאת, גורמים מקורבים לחברה מסרו ל"כלכליסט" שההחלטה היא בגדר סיכון מחושב

אסף גלעד 17:1111.11.12

החלטה אמיצה מצידו של ירון גלאי, מנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי אאוטבריין: החברה צפויה להפסיד בטווח הקצר 15-20% מהכנסותיה עקב הקשחה של כללי הפרסום שלה, הקשחת מדיניות שתגביל את התכנים השיווקיים המפורסמים דרך מנוע ההמלצות שלה.

לפי הערכות, הכנסותיה של אאוטבריין מגיעות כיום לכ-40-50 מיליון דולר בשנה, כך שהיקפה של הפגיעה צפוי לעמוד על מיליוני דולרים בטווח הקצר.

סיכון מחושב של אאוטבריין

 

התוכן השיווקי האמור מקדם רכישת מוצרים שאאוטבריין אינה מעונינת לקדם, כגון מסחר במט"ח, תרופות או תוספי מזון. עם זאת, אאוטבריין תמשיך לשבץ הפניות לתכנים שיווקיים סטנדרטיים יותר כפי שעשתה עד כה, כמו למשל מאמרים הקשורים לביטוחים באתר מגדל, או מאמרים הקשורים לאבטחת מידע באתר מיקרוסופט. המהלך צפוי לשפר את התדמית של אאוטבריין בקרב אתרי התוכן, ולהרחיב את הבסיס המשתמשים שלה.

 

אומרים לא לתוכן שיווקי לא רלוונטי. מייסדי אאוטבריין, מימין: איתן גלאי, אורי להב, ירון גלאי אומרים לא לתוכן שיווקי לא רלוונטי. מייסדי אאוטבריין, מימין: איתן גלאי, אורי להב, ירון גלאי צילום: עמית שעל

 

במכתב ששיגר מנכ"ל החברה ירון גלאי למפרסמים שלו הוא ניסח הגדרות חדשות לפרסום נאות ואסר על תוכן "בעל כותרות לא מדויקות או מטעות" או כזה שמעודד "לקיחת סיכונים גבוהים בהשקעות או שמפיק רווחים מעידוד משתמשים לקחת סיכונים"

 

אאוטבריין אמנם מפסידה אחוז ניכר מהכנסותיה בטווח הקצר, אך מקורבים לחברה סיפרו ל"כלכליסט" כי "היא יכולה להרשות את זה לעצמה. יצאו תקציבים כאלה, ובמקום ייכנסו תקציבים אחרים שמחכים. זה פותח עבור אאוטבריין את השוק עבור שחקנים שמפרסמים מוצרים נאותים יותר, ושיעשו זאת במחירים סבירים יותר".

 

פרסומים רלוונטיים יותר לאתרי חדשות

 

אאוטבריין פיתחה מנוע המלצות המשולב כיום באתרי תוכן ברחבי העולם בהם CNN, TMZ, אתרי רשת פוקס, סקיי ניוז ורויטרס. בתחתית כל כתבה מפרסמת אאוטבריין שורה בת ארבע המלצות להמשך הקריאה, מהן שלוש כתבות בתוך אותו האתר, וההמלצה הרביעית היא בדרך כלל כתבה שמציגה באופן חיובי מפרסם מסוים ומובילה לתוכן שיווקי. את ההכנסות מהפרסום חולקת אאוטבריין עם אתר התוכן.

 

החברה פיתחה 30 אלגוריתמים שונים שנועדו להעלות את מספר הדפים שנצפים על ידי הגולש - ובוחנים דפוסי שימוש, שיתוף ברשתות חברתיות, שעות ומשך קריאה ועוד. המטרה היא, בין השאר, להציג המלצה מבוססת הקשר, כך שלאחר קריאה על המשבר הכלכלי ביוון לא תופיע פרסומת לחבילת נופש במדינה, אלא כתבה הסוקרת את המשבר הכלכלי בספרד או באיטליה - מתוך הנחה שהקורא רוצה לקרוא עוד על נושא דומה.
4תגובות
בטל שלח
  • תמיד לקחתם החלטות אמיצות ובזכות זה הגעתם לאן שהגעתם ככה עושים את זה נכון! good things happen 2 good people
    וימשיכו לקרות לכם, כי כסף זה לא הכל בחיים והאינטגרטי של חברה הוא שיביא לה את ההצלחה האמיתית
    נגה, (20.11.12)
  • כל הכבוד! (ל"ת)
    אוהד, (13.11.12)
  • כל הכבוד ותודה לחברה שחוסכת ממני תוכן-בעל כותרות לא מדויקות או מטעות (ל"ת)
    א, (12.11.12)
  • כל הכבוד יושרה זאת לא מילה גסה הם רואים מה קורה היום לחברות הספאם והשם השלילי שיוצא להן עקב דחיפת תכנים שלא לצורך, אאווטבריין לא נשענת על גוגל כמו כל החברות האלה ולכן יכולה לצאת למהלך כזה שרק תרוויח ממנו בטווח הארוך.

    ניהול ניהול ושוב ניהול.

    כל הכבוד.
    צבי, (11.11.12)