סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בינה מלאכותית גוגל מיקרוסופט
"לגוגל כוח מיחשוב נעלה על זה של יריבותיה" (צילום: רויטרס DADO RUVIC)

גוגל תשקיע יותר מ-100 מיליארד דולר במחקר ופיתוח בינה מלאכותית

לפי בלומברג, דמיס הסביס, מנכ"ל ומייסד DeepMind, זרוע הבינה המלאכותית של גוגל, הודיע על ההשקעה בוועידת טד. לדבריו, "העניין ב-ChatGPT מוכיח שהציבור מוכן לאמץ מערכות בינה מלאכותית, גם אם יש בהן פגמים והן פגיעות לטעויות"

גוגל מתעדת להשקיע יותר מ-100 מיליארד דולר במחקר ופיתוח בתחום הבינה המלאכותית (AI) – כך אומר דמיס הסביס, מנכ"ל ומייסד DeepMind, זרוע הבינה המלאכותית המרכזית של ענקית הטכנולוגיה.
לפי דיווח של בלומברג, במהלך ועידת TED שהתקיימה השבוע בוונקובר נשאל הסביס על דיווח שלפיו מיקרוסופט ו-OpenAI מתעדות להקים מחשב-על בעלות של 100 מיליארד דולר. "אנחנו על מדברים על מספרים פרטניים, אבל לאורך זמן אנחנו מתכוונים להשקיע יותר מכך", השיב הסביס.
הוא ציין עוד שלגוגל כוח מיחשוב נעלה על זה של יריבותיה. "אחת הסיבות שהצטרפנו לגוגל ב-2014 (גוגל רכשה את דיפמיינד בעסקה בשווי מוערך של 400 מיליון דולר; ע"כ) היא שידענו שכדי להגיע לבינה מלאכותית כללית (AGI) נזדקק להרבה כוח מיחשוב", הוסיף הסביס. "זה מה שקרה, ולגוגל עדיין יש את מספר המחשבים הרב ביותר. העניין העולמי ב-ChatGPT הדגים שהציבור מוכן לאמץ מערכות בינה מלאכותית, גם אם עדיין יש בהן פגמים והן פגיעות לטעויות".
דבריו של הסביס בולטים על רקע דברים שאמר לפני כחודש בראיון לפייננשל טיימס, עת התריע שסכומי העתק שמוזרמים למחקר בינה מלאכותית מייצרים הייפ שדומה להייפ סביב מטבעות קריפטו. "ההשקעה ב-AI מייצר הרבה הייפ ואולי גם הונאה. זה דומה למה שראינו בקריפטו ובתחומים אחרים, וזה קצת מצער לדעתי", הוא אמר. "עם זאת, התעשייה רק מגרדת את פני השטח של מה שאפשרי. אנחנו בהתחלה, אולי, של עידן חדש של תגליות מדעיות, רנסנס חדש".