סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בן סרי, סנז ישר ושניר הבדלה. מייסדי זפרן
בן סרי, סנז ישר ושניר הבדלה. מייסדי זפרן (צילום: Eric Sultan)

הסטארט-אפ הישראלי Zafran של סנז ישר גייס 25 מיליון דולר

הסטארט-אפ שפיתח פלטפורמה המנטרלת את הסיכון לניצול נקודות התורפה שאותרו בארגון, גייס את הסכום בסבב A. סנז ישר, מנכ"לית זפרן: "זפרן מושתת על אינספור כישלונות בתהליך ההגנה על ארגונים כי ברגע האמת אין דרך לוודא שכל מערכות ההגנה מתואמות ומנטרלות את וקטור התקיפה"

סטארט-אפ הסייבר הישראלי Zafran Security (זפרן), שפיתח פלטפורמה המנטרלת את הסיכון לניצול נקודות התורפה שאותרו בארגון, גייס 25 מיליון דולר בסבב A. זו החשיפה הראשונה של החברה שגייסה 5 מיליון דולר נוספים בסיד. Sequoia Capital האמריקאית הובילה את סבב הגיוס לצד Cyberstarts ובהשתתפות Cerca Partners וקרן PennyJar, שמזוהה עם כוכב ה-NBA סטף קרי.
זפרן הוקמה ב-2022 על ידי סנז ישר (מנכ"לית) בן סרי (CTO) ושניר הבדלה (CPO). סנז, שנולדה בטהרן ועלתה בנעוריה לישראל, שירתה כ-15 שנים ביחידות העילית של חיל המודיעין והשתחררה בדרגת רב-סרן. סנז הובילה קבוצות מחקר וניתוח איומי סייבר ב- FireEye -Mandiant (שנרכשה על ידי גוגל) ולקחה חלק בחקירות גאו-פוליטיות משמעותיות, לרבות חקירת מתקפת הסייבר על בית חולים מרכזי בישראל, שבמסגרתה שיתפה פעולה עם שניר ובן. שניר בוגר מסלול ״תלפיות״ של חיל האוויר ושירת כעשור ביחידת 8200, שם זכה בפרס ביטחון ישראל ובאות הטכנולוגי של הרמטכ"ל והשתחרר בדרגת רב סרן. בן שירת ביחידת 81 וזכה בפרס ביטחון ישראל. זפרן מעסיקה כיום כ-40 עובדים בישראל ובארצות הברית.
הפלטפורמה של זפרן נותנת מענה לפער האבטחה שנוצר ב-"חלון ניצול החולשות", כשהיא פועלת באופן אוטומטי. זפרן מתחברת לכלל כלי האבטחה הנמצאים בארגון (כלים לסריקת חולשות, כלי אבטחת נקודות קצה, רשת, ענן, יישומים ונתונים) וממפה את החולשות שאותרו. לאחר ניתוח מעמיק המבוסס על שיטת הפעולה של התוקף, היא מצביעה על נקודות התורפה בחברה שצפויות להתקף ומנטרלת את הסיכון בהדרגה.
סנז ישר, מנכ"לית זפרן: "קרל קלאוזוביץ הוגה המלחמה המודרנית אמר- 'המלחמה אינה אלא המשך המדיניות בתוספת אמצעים אחרים'- תקיפות סייבר הינן המשך ישיר של התחזית הזו. את התובנות והלקחים שצברתי במשך שנים במסגרת מלחמות ואירועים גיאו-פוליטיים שחוויתי, זפרן מיישמת בסוג חדש של פלטפורמת אבטחה".
"אנחנו יודעים לצפות את שיטת הפעולה של התוקף ואת המגבלות בה, ומנצלים אותם. האלגוריתם של החברה מרדד את הנקודות המועדות לפורענות ברשת תוך נטרול ניצול האיום על בסיס שימוש מיטבי בכל הארסנל ההגנתי הנמצא ברשות הארגון. זפרן מושתת על אינספור כישלונות בתהליך ההגנה על ארגונים. בתור אחת שהייתה מעורבת בתקיפה של ארגונים מתקדמים בשורות האויב ולאחר מכן הגנתי על תשתיות קריטיות מדינתיות וארגוני ענק- ברגע האמת אין דרך לוודא שכל מערכות ההגנה מתואמות ומנטרלות את וקטור התקיפה. זפרן שם כדי לוודא שזה קורה".
סנז ישר היא אמא לשניים ומנכ"לית זפרן. נולדה וגדלה בטהרן, בצל המהפכה האיראנית וגילויים אנטישמיים רבים. סנז נחשבה לילדת הפלא של איראן, כשייצגה את המדינה באולימפיאדת הכימיה בנעוריה. בגיל 16 פרסמה מאמר בעיתון בית הספר, המבקר את המהפכה בעקבות ביקורה בכור. התבטאותה הובילה לאיומים גורפים על משפחתה, שאילצו אותם לברוח מחשש לחייהם. סנז עלתה לארץ ולאחר שנקלטה במרכז קליטה, התגייסה ליחידת 8200 ושירתה ביחידות סייבר התקפי נוספות במשך 15 שנים, כשהשתחררה בדרגת רב-סרן.