סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משרד המשפטים
משרד המשפטים (צילום: ערן גרנות)

דליפת המסמכים ממשרד המשפטים - כתוצאה מפריצה "משנים קודמות"

לפי הודעה משותפת של משרד המשפטים, מערך הסייבר הלאומי ומערך הדיגיטל, "לא זוהתה חדירה למערכות המשרד" כפי שפורסם אתמול; לפי גורמים ממשלתיים, מדובר במסמכים שדלפו בעבר בעקבות חדירה לא חוקית לשרתים שבשימוש המשרד או הנהלת בתי המשפט; צו איסור פרסום הוצא בפרשה

בניגוד להערכות שהושמעו אתמול (ו'), ולפיהן בוצעה פריצת סייבר רחבה ליחידות משרד המשפטים, בתום בדיקה משותפת של המשרד, מערך הסייבר הלאומי ומערך הדיגיטל, "נשלל החשד הראשוני לאירוע סייבר במערכות הטכנולוגיות של משרד המשפטים ולא זוהתה חדירה למערכות המשרד". כך הודיעו הערב רשמית הגורמים בהודעה משותפת. לפי ההודעה, המסמכים שפורסמו הם "משנים קודמות".
לדברי גורמים ממשלתיים, היה אירוע דליפת מידע בעבר שמקורו מפריצה וחדירה שלא כדין לשרתים שמצויים בשימוש משרד המשפטים או הנהלת בתי המשפט. כך דלפו החומרים מתוך המערכות, בין השאר אלה שהוצגו בסרטון של אנונימוס. פירוט מעבר לכך על הפריצה והדליפה לא ניתן למסור בשל צו איסור הפרסום שהוצא בפרשה.
כאמור, במשרד המשפטים ובמערך הסייבר הלאומי דיווחו אתמול על חשד לפריצת סייבר, וזאת ברקע לפרסום של קבוצת אנונימוס כי הצליחו לחדור לשרתי המשרד ולגנוב כמות אדירה של חומרים.
אתמול מסרו במשרד לגבי החשד לפריצה ודלף החומרים כי "מאז שעות הבוקר גורמי המקצוע במשרד וגורמי מקצוע נוספים בודקים את האירוע ומשמעויותיו. נכון לעכשיו היקף החומרים עדיין בבחינה ויידרש זמן לבחון את תוכן והיקף החומרים שדלפו ומקורם. יש לציין כי לאחר בדיקה, אין פגיעה בשירותי המשרד".
הערב במשרד המשפטים ובמערך הסייבר הלאומי שינו את הגרסה לאירוע והסבירו כי "מבדיקת דלף המסמכים שפורסמו עולה כי מדובר במסמכים משנים קודמות וככל הנראה לא כתוצאה מחדירה למערכות משרד המשפטים".
בעקבות הפצת החומרים הנוגעים למשרד המשפטים נפתחה חקירה, ובמסגרתה הוצא צו איסור פרסום על פרטיה, כמו גם איסור פרסום של המידע שניטל. לדברי המשרד, "הצו מאפשר אף לפנות לפלטפורמות מקוונות במטרה למנוע את המשך ההפצה של המסמכים המפרים את כללי הקהילה של הרשתות. עד כה הוסרו כמה ערוצים בטלגרם שפרסמו את המסמכים והפעילות בעניין זה נמשכת".