סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי אינטייטל, אבי זצר ורון נסים
מייסדי אינטייטל, אבי זצר ורון נסים (צילום: דימה קרמינסקי )

אקזיט סייבר: אינטייטל הישראלית נמכרת ל-BeyondTrust האמריקאית ב-150-100 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי המפתח מערכת לניהול הרשאות בענן נמכר לחברת BeyondTrust בעסקה של מזומן ומניות. מהחברה נמסר כי החתימה על העסקה התרחשה בלב מטח הטילים ששלחה איראן לישראל

הסטארט-אפ אינטייטל (Entitle), המפתח מערכת לניהול הרשאות בענן, נמכר לחברת BeyondTrust בעסקה של מזומן ומניות. החברות לא ציינו את שווי העסקה אך הוא מוערך בכ-100-150 מיליון דולר. מהחברה נמסר שהחתימה על העסקה התרחשה בלב מטח הטילים ששלחה איראן לישראל.
רון נסים מנכ"ל אינטייטל יוביל את מרכז הפיתוח של BeyondTrust בישראל, כל 30 עובדי החברה ימשיכו לחברה הרוכשת תוך שיפור תנאי העסקתם, להקמת מרכז פיתוח ראשון בישראל. בסוף שנת 2023 קיבלה הרוכשת קו אשראי של כמיליארד דולר מבלקסטון.
לפני כשנה אינטייטל הכריזה על השלמת גיוס סיד בסך של 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן גלילות קפיטל והשתתפו בו Today ventures שאותה הקים שי מישל ומשקיעים פרטיים. בהם אריאל מייסלוס, ינון קוסטיקה מייסד שותף של Wiz, גיל שקלרסקי ועמית אבנר מ-Operator Partners, ניצן שפירא ורן רבנזפט מייסדי אפסגון, גיל עזריאלנט מייסד אקסיס, וקבוצת כמהין המונה 15 בכירי אבטחת מידע בחברות בינלאומיות.
אינטייטל נוסדה בשנת 2021 על ידי רון נסים מנכ"ל החברה ואבי זצר CTO, אשר הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200. החברה פיתחה פיתרון המהווה את הדור הבא של מערכות לניהול גישה לתוכנות ותשתיות בענן ומציעה מענה יעיל ופשוט להליכים שעד כה טופלו באופן ידני ומורכב. המערכת הופכת את תהליך הבקשה ומתן הגישה למשאבי הארגון לאוטומטי ובכך מאפשרת גישה יעילה מהירה ומאובטחת לסביבות מורכבות. הפתרון ישתלב בפלטפורמה של BeyondTrust הפועלת בתחום הניהול ואבטחת זהויות בארגונים, עבור מערכות ההפעלה UNIX, Linux, Windows ו-macOS. לאנטייטל יש עשרות לקוחות משמעותיים, בין לקוחותיה חברות טכנולוגיה, פיננסיים והאשראי מהגדולות בעולם.
BeyondTrust נוסדה ב-2006 וב-2009 נרכשה על ידי Symark. ב-2014 רכשה קרן ההשקעות וריטאס את החברה בכ-310 מיליון דולר ובשנת 2018 מכרה אותה לחברת התוכנה Bomgar שאימצה את השם BeyondTrust. הרוכשת מעסיקה מעל ל-1,500 עובדים.
לדברי רון נסים מנכ"ל אינטייטל: "רכישת אינטייטל והצטרפות כל עובדי החברה ל-BeyondTrust היא הישג משמעותי עבורנ העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה, שלמרות כל אתגרי המלחמה חברה גלובלית בוחרת להיכנס לפעילות בישראל ולהקים פה מרכז פיתוח מקומי".
לדברי אריק קלינשטיין, מייסד ושותף בקרן גלילות קפיטל: " משמח לראות שבתקופה זו החדשנות של היזמים הישראלים מושכת לכאן פעילות של חברות בינלאומיות מובילות, שבוחרות להפעיל פה מרכזי פיתוח למרות הכל".
בתחילת דרכה של אינטייטל חברה תרמה מניות לקרן תמורה, כעת בעסקת המכירה הן יכניסו לקרן מאות אלפי שקלים. תמורה פועלת להגברת מעורבות קהילת ההייטק בפעילות ללא מטרות רווח בישראל, תוך התמקדות בחינוך וביוזמות הממוקדות בנוער. הקרן מקבלת תרומת מניות מחברות הייטק ובאירוע נזילות היא מקצה את התמורה הכספית לעמותות מתחומי החינוך והנוער, כדי לשתף את החברה הישראלית בעושר שנוצר על ידי המגזר הטכנולוגי במדינה.