סגור
מל"ט או טיל איראני בדרך ל ישראל איראן 15.4.24
טיל איראני בדרך לישראל (צילום: EPA/ATEF SAFADI)

קרוב ל-50% משיגורי הטילים הבליסטיים שירתה איראן על ישראל נכשלו או התרסקו

איראן ירתה בין 115 ל-130 טילים בליסטים במסגרת המתקפה, אך רק חצי מהם יורטו בהצלחה בעוד השאר לא הגיעו כלל ליעד או התפוצצו כבר בעת השיגור - כך לפי הוול סטריט ג'ורנל. הנתונים חושפים את החולשות של איראן בכל הקשור לאיום צבאי ממשי על ישראל

קרוב ל-50% משיגורי הטילים הבליסטיים שירתה איראן בשבת בלילה במתקפה על ישראל נכשלו או התרסקו לפני שהגיעו ליעד, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל המתבסס על שלושה בכירים בממשל האמריקאי. לדבריהם, איראן ירתה בין 115 ל-130 טילים בליסטים במסגרת המתקפה על ישראל, אך רק חצי מהם יורטו בהצלחה בעוד השאר לא הגיעו כלל ליעד או התפוצצו כבר בעת השיגור. "זה אומר הרבה על היכולות המופלאות כביכול של הטילים הבליסטיים האיראניים", אמר אחד הבכירים.
בריאן קטוליס, חוקר בכיר המכון למזה"ת הוסיף כי התקיפה האיראנית וההצלחה של ישראל בהדיפתה "חושפות את החולשות של איראן בכל הקשור לאיום צבאי קונבנציונאלי, כפי שכבר ידענו", ומסבירה מדוע היא השקיעה כל כך הרבה בארגוני טרור ומיליציות שונות "שהחלישו את הריבונות במדינות באזור". עם זאת, ציין כי לאיראן עוד יש את היכולת "לזרוע פחד ולהיות גורם סיכון גדול".
בתוך כך יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון הודיע כי חבילת הסיוע לישראל תעלה להצבעה כבר בימים הקרובים. "חברי הקונגרס הרפובליקנים והמפלגה הרפובליקנית מבינים את הנחיצות בתמיכה בישראל", אמר בריאיון לפוקס ניוז. "אנחנו ננסה שוב השבוע לקדם את חבילת הסיוע ועובדים על הפרטים".
במקביל בטהראן גם מנסים להעביר מסרים להרגעה. הממשלה הסירה את האיסור על טיסות מעל הבירה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרשמית. סגירת המרחב האווירי נבעה מחשש במדינה מתגובה ישראלית למתקפה.